Acasă Actualitate Studiu: Românii stau peste 3 ore în mall. Ce activități găsești în...

Studiu: Românii stau peste 3 ore în mall. Ce activități găsești în Iulius Town pentru acest timp?

DISTRIBUIȚI

Trei ore și jumătate este timpul pe care un român, în anul 2025, îl petrece în centrele comerciale, conform unui studiu realizat de Reveal Marketing Research și citat de Hot News. Principalele motive pentru vizitarea mall-urilor: shopping în magazine (87%), cumpărături din hypermarket (52%) și luarea mesei în zona de food court (48%). Deoarece Timișoara găzduiește una dintre cele mai mari dezvoltări de retail din România, Iulius Town, ne-am propus să descoperim cum poți petrece acest interval de timp într-un centru comercial.

Atriumul, zona interioară din Iulius Mall, este ca o scenă unde decorul se schimbă constant. Într-un weekend, poți asista fie la un concert, poți descoperi o mini „sală de teatru” pentru copii, fie o expoziție cu sute de pisici.

Niciun final de săptămână fără vreun eveniment pare a fi deviza celor de la Iulius Town, care au pregătit, în perioada următoare, mai multe activităţi pentru întreaga familie: teatru de păpuși, Check Art Festival, Labirintul iepurașului, campanie de recompensare a clienților pentru cumpărăturile de Paște și multe altele.

Shoppingul, primul motiv pentru care românii merg la mall

Conform studiului Reveal Marketing Research, cumpărăturile rămân principalul motiv care îi atrage pe români în centrele comerciale. Iulius Town are peste 450 de magazine, iar mixul variat pe care îl include, de la branduri mass market, până la unele din categoria premium, îl transformă într-o destinație foarte vizitată, în special în weekend, de publicul din regiune, şi chiar din localitățile apropiate din Serbia şi Ungaria.

Primark, Lefties, Oltre, BOSS și JD Sports sunt câteva dintre locațiile inaugurate anul trecut în Iulius Town. Dintre acestea, Primark a fost deosebit de așteptat de publicul timișorean, lucru vizibil din mulțimea de cumpărători care explorează rafturile cu produse la prețuri accesibile. Lefties face parte din același grup care deține și brandul ZARA, iar magazinul din Iulius Town reflectă cele mai noi investiții INDITEX în tehnologie: cabine de probă inteligente, case Easy Pay, zone speciale pentru returnarea articolelor și o secțiune unde îți poți personaliza hainele. Aceste elemente transformă sesiunea de shopping într-o experiență nu doar relaxantă, ci și interactivă.

Dacă anul trecut, timpul mediu petrecut în mall era de 142 de minute , în 2025 acesta a crescut cu 46%, ajungând la 208 minute, incluzând timpul petrecut la hypermaket, cinema, restaurante și cafenele. În Iulius Town, sunt peste 50 de restaurante, cafenele, cofetării, dar și unul dintre cele mai mari food court-uri din regiune. Cinema City combină şi el experienţa culinară cu cea cinematografică în conceptul  VIP disponibil în Iulius Town.

După un prânz cu specific italian, un „gelato” savurat pe o bancă în Iulius Gardens este desertul perfect. „Snak-uri ready to eat” se găsesc în parc, astfel că poți petrece cele trei ore și jumătate stând pe iarbă sau jucându-te cu cei mici pe gazon.

Reprezentanții  Gen Z  (18-26 ani) – 66%, precum și bărbații (58% față de 52% în cazul femeilor), rămân cei mai frecvenți vizitatori săptămânali ai mall-urilor.

Comentarii

comentarii