Acasă Economic Ţeapa „Your Next Holiday” ia amploare, în timp ce patroana agenţiei este...

Ţeapa „Your Next Holiday” ia amploare, în timp ce patroana agenţiei este audiată de procurorii din Cluj

305
DISTRIBUIȚI

Încă 47 de turişti se pot trezi cu rezervările anulate

Ţeapa dată turiştilor timişoreni de agenţia Your Next Holiday ia proporţii de la o zi la alta. După ce acum câteva zile 20 de turişti au rămas în aeroport deşi au plătit fiecare între 1.500 şi 2.000 de euro pentru o vacanţă de 5 stele în Antalya, acum agenţia tour operatoare Sfara Tours filiala Timişoara, cea prin care ar fi trebuit să plece turiştii trage un nou semnal de alarmă.

Ţeapă de proporţii în turism – au plătit mii de euro pentru a merge în Turcia şi au rămas în aeroport

„Sfara Tours şi agenţia Your Next Holiday, au încheiat un contract de colaborare în 2 aprilie 2010, pentru destinaţia Turcia. Contractul de colaborare cu agenţia Your Next Holiday a fost reziliat în data de 1 iulie 2010 ca urmare a încălcării prevederilor contractuale. „Pe parcursul colaborării cu agenţia Your Next Holiday au apărut diferite suspiciuni legate de seriozitatea şi solvenţa acestei companii, datorită zvonurilor privind preţurile foarte scăzute pe care le practica agenţia revânzătoare. Zvonurile nu au fost niciodată confirmate de asociaţii sau angajaţii firmei, iar până în data de 23 iunie 2010 agenţia Your Next Holiday a achitat la zi rezervările făcute. În repetate rânduri am sesizat (atât în scris cât şi telefonic) reprezentantul agenţiei Your Next Holiday, Jenica Clapa (foto), că pentru un grup de 12 persoane, ce aveau rezervări făcute pentru data de 30 iunie 2010 nu a fost efectuată plata conform contractului, motiv pentru care am fost nevoiţi să anulăm rezervările, pentru a minimiza pierderile. Sarcina de a anunţa turiştii cu privire la orice modificare survenită la pachetele turistice achiziţionate revine întotdeauna agenţiei revânzătoare, singura ce deţine datele de contact ale clienţilor. În momentul de faţă, agenţia Your Next Holiday, are un număr de 9 rezervări neachitate reprezentând un total de 47 turişti, rezervări ce vor fi anulate dacă nu vor fi achitate până la termenul limită stabilit: 5 iulie 2010”, spune Monica Aliman, PR Manager Sfara Tours.

 

Clapa a fost audiată de procurorii din Cluj

Clujeanca Jenica Clapa, poreclită „Jeni”, este cercetată de procurori pentru înşelăciune, după ce mai mulţi clienţi au depus plângeri penale împotriva ei la Parchetul Judecătoriei Cluj-Napoca. Printre clienţii lui Clapa se numără şi zeci de judecători de la Curtea de Apel Timişoara. „Tot aşa o să fim, părţi vătămate ca şi alţi oameni”, a spus o judecătoare, care a plătit 1.480 de euro pentru vacanţa în care nu a mai plecat. Poliţiştii au adus-o la parchet pentru audieri pe Jeni Clapa, care a trebui apoi să dea explicaţii clienţilor furioşi cărora nu le mai răspundea la telefon. Clapa şi-a recunoscut vina şi a spus că va face tot posibilul pentru a returna banii oamenilor. „Firma are probleme financiare. Din banii acestor turişti am plătit alte rezervări şi ne-am încurcat. Voi încerca să-i despăgubesc, iau credit, mă împrumut, cumva voi rezolva problema. Am fost la parchet pentru că sunt cercetată penal pentru înşelăciune”, a declarat pentru ZIUA de CLUJ directoarea agenţiei Your Next Travel.

ANAT recomandă turiştilor să nu se lase păcăliţi de oferte chilipir

În timp ce zeci de turiştii păcăliţi se înghesuiau la Parchet pentru a depune plângeri, Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism (ANAT) din România a emis un comunicat prin care le recomandă persoanelor care se pregătesc de concediu să apeleze la societăţile care au experienţă în domeniu şi să nu se lase păcălite de ofertele chilipir.
„Ca urmare a evenimentelor prezentate în mass-media, referitoare la agenţia Your Next Holiday din Timişoara, care a înşelat un număr de aproximativ 50 de turişti, ANAT face următoarele precizări: administratorul societăţii, Jenica Clapa, a ofertat şi vândut pe piaţa turistică din Timişoara, Arad si Cluj, pachete turistice cu destinaţia Antalya la jumătate de preţ. La plecările de săptămâna trecută nu a fost îmbarcat un grup de turişti, iar săptămâna aceasta 20 de persoane au aflat că nu pot pleca în excursia mult aşteptată, întrucât agenţia de turism Your Next Holiday nu a plătit serviciile către tour-operator”, a declarat prim-vicepreşedintele ANAT Alin Burcea. Reprezentanţii ANAT le recomandă turiştilor români să cumpere pachete de vacanţă de la agenţii de turism cu istoric şi experienţă în domeniu. Este recomandat ca agenţia să aparţină de asociaţia patronală ANAT. „Atragem atenţia turiştilor români să nu achiziţioneze oferte de tip „chilipir” de la firme fantomă, deoarece asemenea oferte nu au un suport real pe piaţa turistică. Agenţiile de turism membre ANAT sunt de încredere, au contracte de asigurare valabile, care oferă turiştilor garanţia că nu vor fi înşelaţi”, a adăugat Burcea.
 

Comentarii

comentarii