Acasă Cultura Teatrul Maghiar Timișoara: 17 spectacole în luna ianuarie 2020, dintre care 10...

Teatrul Maghiar Timișoara: 17 spectacole în luna ianuarie 2020, dintre care 10 în deplasare

DISTRIBUIȚI

Teatrul Maghiar din Timișoara a stabilit un program cu 17 reprezentații, în luna ianuarie 2020, dintre care zece în deplasare în Ungaria, la Veszprem, și în România la Mercurea Ciuc, Odorheiul Secuiesc și în Satu Mare.

Programul:

Duminică, 5 ianuarie, și luni, 6 ianuarie, 19:00, Sala Studio

PREMIERĂ:

CONTESA ZEPPELIN ȘI MOBILA STIL, regia Kedves Emőke, bazat pe romanul „Douăsprezece scaune” de Ilf și Petrov

Doi showmani pornesc în căutarea a douăsprezece scaune ticsite cu briliante. Schimbă costume pentru douăzeci și cinci de roluri într-o comedie pastorală tragi-comico-istorică pur-sânge.

Traducerea în română va fi la cască.

Marți, 7 ianuarie, 19:00, Sala Mare

CA UN PEISAJ – spectacol invitat al trupei Pataky Klári din Budapesta, dans contemporan

Coregrafia: Pataky Klári

Munți, văi, râuri, lacuri, deșerturi, păduri dense, văi goale, șanțuri întunecate … Lumea noastră ne face singuri? … când a devenit lumea  dură, zgomotoasă, bântuită, individualistă, consumatoristă, interschimbabilă și infantilă?

Spectacol nonverbal. Durata: 50 minute

Sâmbătă, 11 ianuarie, 19:00, Sala Studio

BUZUNARUL CU PÂINE, regie și interpretare Kiss Attila și Molnos András Csaba, text de Matei Vișniec

Cele două personaje, Bărbatul cu baston și Bărbatul cu pălarie, se uită la un câine căzut în fântână și dezbat modalitatea prin care îl pot salva și motivația celor care l-au abandonat. Prin extensie, Vișniec spune că la fundul fântânii zace umanitatea și forța noastră de a reacționa ferm la agresiune și nedreptate. Având o abordare mai generală, spectacolul creat de cei doi actori vorbește despre libertatea fiecărui individ de a-și decide drumul în viață și de a (nu) fi sensibil la situațiile care nu îl influențează în mod direct.

Traducere în română prin supratitrare. Durata: 70 minute         

Joi, 16 ianuarie, 19:00, Sala Mare

HENRIC AL IV-LEA, director de scenă Victor Ioan Frunză, text de Luigi Pirandello

Piesa cu elemente tragice a fost scrisă de Luigi Pirandello în 1921 și îl prezintă pe un tânăr aristocrat care, în urma unui accident, este convins că este Henric al IV-lea, împărat al Sfântului Imperiu Roman din sec. XI. A înnebunit sau doar se preface? Dacă e nebun, oare de ce toţi din jurul său participă la această nebunie? Dacă totul este doar un joc, cum poate fi atât de real? Cine poate spune cu certitudine până unde se întinde normalitatea şi unde începe nebunia?  Traducerea în română va fi la cască. Biletele costă 24/12 lei și se pot lua la casierie sau online prin www.biletmaster.ro. Informații și rezervări: ticket@tm-t.ro, 0752111803. Durata: două ore.

Duminică, 19 ianuarie, 19:00, Sala Studio

CU BLÂNDEȚE ȘI CONVINGERE – spectacol invitat, fără traducere

Spectacol inspirat din opera scriitoarei Szabó Magda (1917-2007), interpretat de Gajdó Delinke

Concept: Daragics Eva

Joi, 30 ianuarie, 19:00, Sala Mare

LA COMUN, regia Radu-Alexandru Nica, text Thomas Vinterberg și Mogens Rukov

Anna și Erik își transformă casa într-o oază socială în care proprietatea este abolită, invitând alți cinci oameni să trăiască la comun, cu drepturi și obligații egale. Microuniversul inițial armonios se fisurează când Erik se îndrăgostește de mult mai tânăra Emma și propune ca ea să se alăture comunității. Cum se vor reseta relațiile din comună? Cum se vor poziționa ceilalți membri? Cine va trebui să plece?

Accesul spectatorilor sub 14 ani este interzis, iar traducerea în română va fi la cască. Durata: o oră 40 minute.

SPECTACOLE JUCATE ÎN DEPLASARE:

7, 8, 9, 13, 14, 15 ianuarie, Veszprém (Ungaria): Romeo și Julieta, regia Bartal Kiss Rita, coproducție

21 ianuarie, Odorheiu Secuiesc: Henric al IV-lea, director de scenă Victor Ioan Frunză – în cadrul Festivalului MAFESZT

24 ianuarie, Miercurea Ciuc: Henric al IV-lea, , director de scenă Victor Ioan Frunză

29, 30 ianuarie, Satu Mare: Burundanga, regia Csábi Anna, coproducție.

Comentarii

comentarii