Acasă Actualitate Timişoara va avea un birou de primire a cererilor de cetăţenie

Timişoara va avea un birou de primire a cererilor de cetăţenie

DISTRIBUIȚI

Oficiul Naţional al Registrului Comerţului intră în lista unităţilor finanţate integral de la bugetul de stat, potrivit unei Hotărâri de Guvern, publicată în Monitorul Oficial, ce mai prevede înfiinţarea a cinci birouri teritoriale unde se vor înregistra cereri de redobândire sau acordare cetăţenie.
HG datată 9 decembrie modifică şi completează HG 652/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Justiţiei.
Noua hotărâre prevede că MJ dispune de un aparat administrativ propriu, organizat la nivel de direcţii generale, direcţii, servicii, birouri, denumite în continuare compartimente administrative şi compus din 424 de posturi, exclusiv demnitarii, posturile aferente cabinetului ministrului şi cele ale Direcţiei de implementare a programelor cu finanţare din împrumuturi externe.
De asemenea, în cadrul Direcţiei Cetăţenie, vor funcţiona 5 birouri teritoriale, câte unul în Suceava, Timişoara, Cluj-Napoca, Iaşi şi Galaţi.
La aceste birouri se vor înregistra cererile de redobândire sau acordare cetăţenie română. 15 posturi sunt acordate pentru aceste birouri, dar, pentru 2010 nu sunt finanţate.
Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, cu cele 42 de oficii care funcţionează pe lângă tribunale, este introdus, prin această HG, între unităţile finanţate integral de la bugetul de stat.
În octombrie, Guvernul a aprobat un memorandum, prin care Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti (MJLC) a propus reorganizarea Direcţiei Cetăţenie prin transformarea acesteia, începând cu anul 2010, în Agenţia Naţională de Cetăţenie, aflată în coordonarea directă a MJLC. Propunerea are în vedere decongestionarea activităţii Direcţiei Cetăţenie, în condiţiile în care capacitatea administrativă a acestei direcţii nu a putut creşte corespunzător, din cauza constrângerilor legislative şi bugetare, se arată într-un comunicat al MJLC remis  Agenţiei NewsIn. Prin această măsură, se urmăreşte ca dosarele de redobândire a cetăţeniei române să fie preluate mai rapid şi procesate într-un termen de maximum 5 luni, se precizează în comunicat.
În comunicatul MJLC se mai arată că Direcţia Cetăţenie va fi reorganizată atât sub aspectul personalului şi atribuţiilor, cât şi al bugetării, noua structură având posibilitatea de a-şi desfăşura activitatea în mod descentralizat, urmând a fi înfiinţate birouri teritoriale, în special în judeţele de la graniţa de est.
MJLC şi MAE vor încheia protocoale de colaborare privind procedura de preluare, înregistrare şi verificare a dosarelor de cetăţenie, iar pentru eficientizarea modului de lucru, Ministerul Justiţiei va propune măsuri concrete de îmbunătăţire a cadrului legislativ existent.
În mai, senatorul ales ca reprezentant al românilor din Europa şi Asia, Viorel Badea, a spus că, potrivit ordonanţei de modificare a Legii cetăţeniei, cererile de obţinere a cetăţeniei pot fi depuse şi la prefecturi. "Depunerea cetăţeniilor nu se va mai face ca până acum numai la Ministerul Justiţiei, ci şi la prefecturi şi la toate oficiile consulare ale României. Aceştia sunt paşi absolut esenţiali, pentru că nu vom mai avea cozi sau alte manifestări nedemne", a declarat Badea.

Comentarii

comentarii