Acasă Economic Timişorenii de la X3 Studios au inventat publicitatea pe status-urile Yahoo Messenger

Timişorenii de la X3 Studios au inventat publicitatea pe status-urile Yahoo Messenger

DISTRIBUIȚI

Status Pimp este, potrivit acţionarilor, primul sistem de publicitate pe status-uri de instant messaging din lume, care le permite utilizatorilor să-şi monetizeze mesajele (status-urile) afişate pe Yahoo Messenger, Skype şi Google Talk. Proiectul se află într-o fază de test, urmând a fi lansat pe piaţa internaţională în următoarele luni. Utilizatorii îşi pot alege campaniile pe care să le promoveze şi frecvenţa de apariţie a acestora. Un click pe status-ul publicitar îi poate aduce utilizatorului până la 7 euro cenţi, în funcţie de cantitatea de date pe care este dispus să o ofere despre sine (date folosite de Status Pimp pentru a livra advertiser-ilor o audienţă cât mai targetată). Suma finală variază în funcţie de mărimea listei de messenger şi de numărul de ore pe care utilizatorul le petrece conectat. Astfel, o persoană care are 100 de contacte în listă, este activ în medie opt ore pe zi şi alege ca status-ul să i se schimbe odată la 5 minute va câştiga aproximativ 40 de euro pe lună.
Status Pimp a fost creat de agenţia X3 Studios din Timişoara împreună cu Space Rabbit, divizia sa specializată pe servicii de nişă. Lor li s-a alăturat antreprenorul online Alin Zainescu), care deţine un procent de 10% din proiect. Stefan Szakal, manager X3 Studios, deţine 70%, restul de 20 de procente aparţinându-i lui Călin Iepure de la Space Rabbit. Cei trei au investit în Status Pimp aproximativ 200.000 euro. Deocamdată, sistemul funcţionează doar pe Yahoo Messenger (cel mai folosit serviciu de instant messaging din România, cu o cota de piaţă de peste 90%) şi se lucrează la variantele de Skype şi Google Talk. Săptămâna trecută au fost eliberate 1.000 de conturi Status Pimp care au fost epuizate în trei zile, fără o promovare oficială. Săptămâna viitoare alte 1.000 sau 2.000 de conturi vor fi disponibile. În funcţie de mărimea listelor de messenger, 1.000 de conturi pot însemna o audienţă de cel puţin câteva zecii de mii de persoane, situate într-un interval de vârstă de 16-25 de ani. Această audienţă le va fi vândută advertiser-ilor prin două modalităţi: pachete prepay, cu un anumit număr de click-uri, sau varianta clasică de cost per click, pentru clienţii mai mari reprezentaţi de agenţii de media.
Status Pimp este recomandat atunci când se urmăreşte crearea unui "buzz" rapid, în câteva ore, sau atunci când advertiser-ul îşi doreşte o targetare foarte precisă a campaniei sale. Publicitatea pe status-uri IM este eficientă în primul rând pentru companiile locale, mici şi medii, pentru care ar putea reprezenta o alternativă la Google AdWords.

Comentarii

comentarii