Acasă Administraţie Timișoara are cu cel mai performant management al serviciilor de utilități publice...

Timișoara are cu cel mai performant management al serviciilor de utilități publice locale din Regiunea Vest

DISTRIBUIȚI

standort-timisoara-2Timișoara este cel mai performant municipiu reședință de județ din Vestul României, arată datele oficiale privind managementul serviciilor de utilități publice (alimentarea cu apă și canalizare, salubrizare, termoficare, iluminat public și transport public) analizate de către Institutul pentru Politici Publice (IPP) , evaluarea fiind confirmată de opiniile cetățenilor ce au trimis diferite comentarii pe această temă în aplicația IPP despre transparență și eficiență în serviciile publice municipale, accesibilă la: www.ipp.ro/harta – prima Hartă interactivă a serviciilor publice municipale.
Municipiul Timișoara, spre deosebire de alte orașe din regiunea Vest, înregistrează cea mai mare acoperire cu serviciul de alimentare cu apă și canalizare, cea mai mare pondere a colectării separate a deșeurilor precum și cel mai mic tarif al colectării deșeurilor la populație, cea mai redusă pondere a pierderilor de energie termică în sistem. Totodată, Municipiului Timișoara înregistrează și o mare pondere a veniturilor proprii în veniturile totale. Datele prelucrate de IPP, care se referă la anul 2013, au fost comunicate de primăriile reședință de județ în baza unei solicitări de informații de interes public și completate de alte surse oficiale centrale accesate de specialiștii Institutului. Timișoara este urmată în clasament de Arad, Reșița și Deva
Cu asemenea informații practice, IPP consideră că implicarea cetățenilor în urmărirea motivelor care explică creșterile de prețuri în livrarea serviciilor publice și dobândirea de cunoștințe minimale pentru a evalua corespunzător creșterile de calitate/regresul în furnizarea acestor servicii, constituie condiții determinante pentru atingerea unui standard de viață optim, în plan local. De aceea, proiectul se axează pe stimularea interesului cetățenilor din aceste mari comunități urbane să urmărească prestația primarului și a echipei acestuia aceștia aflându-se, în această perioadă, la bilanțul primilor 2 ani de mandat.
Aceasta este cea cea de-a 5-a evaluare realizată de IPP, primele fiind aferente regiunilor de dezvoltare Nord Est, Sud Muntenia, Centru și Sud Est. În continuare, IPP analizează performanța municipiilor din fiecare regiune de dezvoltare urmând să informeze autoritățile și cetățenii din aceste zone pentru ca la final (aprox. luna august a.c., marcând 3 ani de la fostele alegeri locale) să dea publicității un clasament național.
Cetățenii pot contribui în acest demers de promovare a rezultatelor managementului asupra serviciilor publice locale și ne pot trimite, identificându-se cu adresa de email personală/cu profilul facebook, o fotografie și o scurtă descriere a situației întâlnite în comunitate, direct pe pagina web a Hărții interactive a serviciilor publice municipale la www.ipp.ro/harta. IPP se angajează să transmită cele mai des sesizate situații de nereguli în prestarea serviciilor publice locale direct către autoritățile locale responsabile, demersul curent orientându-se concomitent și către creșterea transparenței cheltuirii resurselor publice pentru aceste servicii și către dobândirea unui tip de management public participativ.
Inițiatorul acestui demers unic în România, Institutul pentru Politici Publice (IPP) – este singura organizație neguvernamentală din România care realizează anual evaluări obiective privind performanța serviciilor de utilități publice locale de la nivelul municipiilor mari din țară. IPP și Finanțatorii acestui proiect nu vor fi responsabili pentru acuratețea datelor comunicate, IPP având toată disponibilitatea de a completa datele din aplicație funcție de ulterioare comunicări/reacții venind de la autoritățile vizate.

Comentarii

comentarii