Tot mai mulți angajatori – inclusiv firme mici din orașe mai puțin dezvoltate – apelează la platformele online pentru a găsi personal. Cele mai căutate profiluri sunt pentru poziții entry level, muncitori calificați și necalificați, iar sectoarele care angajează cel mai intens sunt: retail, HoReCa, turism, transport-logistică și industria alimentară.
Distribuția joburilor arată o orientare clară către candidații cu studii medii:
54% dintre joburi se adresează celor cu liceul absolvit,
23% vizează candidați cu studii superioare,
22% muncitori necalificați,
doar 1% se adresează absolvenților de master sau doctorat.
Aplicații rapide, prin telefon și WhatsApp
Un aspect notabil este modul în care candidații aleg să aplice. 43,8% folosesc telefonul pentru a contacta direct angajatorii, 23,8% preferă WhatsApp-ul, iar doar 31% trimit un e-mail. Intervalul preferat pentru aplicare este între 11:00 și 13:00, semn că mulți dintre candidați profită de pauza de masă pentru a-și căuta un nou loc de muncă.
„Candidații sunt foarte sensibili la nivelul salariului și vor să știe de la început ce ofertă financiară le este propusă. Cu toate acestea, doar 27% dintre anunțuri conțin această informație”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs.
Aplicații fără CV și angajare mai rapidă
În prezent, pe eJobs.ro sunt listate peste 22.000 de locuri de muncă, iar platforma iajob.ro, lansată pentru a simplifica procesul de angajare, mai oferă aproximativ 8.000 de joburi active. Aceasta este destinată în special celor care își caută un loc de muncă urgent și doresc să evite pașii tradiționali – cum ar fi redactarea unui CV.
„Vedem tot mai mulți candidați care vor să grăbească procesul de angajare. 2025 a adus o creștere a timpului de așteptare între momentul aplicării și răspunsul din partea angajatorului, ceea ce generează frustrare. De aceea, metodele de contact rapid – telefon și WhatsApp – devin tot mai populare”, explică Bogdan Badea.
Comentarii
comentarii