Acasă Economic Timișoreanul Werner Wolff, îndepărtat de la conducerea Tarom, după ce compania a...

Timișoreanul Werner Wolff, îndepărtat de la conducerea Tarom, după ce compania a raportat anul trecut cele mai bune rezultate financiare din ultimii 4 ani

3987
DISTRIBUIȚI

Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, a anunţat, miercuri seara, că, la ora 21:00, a început şedinţa prin care Tarom va avea un nou Consiliu de Administraţie.

Noul director general al TAROM va fi un om din domeniu, un om de meserie, care va ţine cu compania aeriană, a declarat, miercuri seara, ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc. Potrivit unor surse guvernamentale Adunarea Generală a Acționarilor (AGA) a TAROM s-a reunit miercuri seară și a numit un nou Consiliul de Administrația la compania aeriană națională. În cursul zilei de joi noul CA va desemna un nou director general. Noul director general al TAROM ar urma să fie Florin Susanu.

Potrivit acestuia, miercuri seara va fi ales un nou Consiliu de Administraţie la TAROM, din care vor face parte “oameni cu greutate din aviaţie, oameni care vor să salveze compania”.

“Vom avea un nou Consiliul de Administraţie în seara aceasta. (…) La ora 21:00, a început şedinţa Consiliului de Administraţie. (…) În primul mandat, în 2017, Taromul a fost unul dintre obiectivele de suflet”, a declarat Răzvan Cuc, ministrul Transporturilor, miercuri seara, într-o emisiune la TVR 1.

CA al Tarom a fost demis, iar directorului general, Werner Wolff, îi expiră mandatul joi, acesta fiind numit la 20 noiembrie 2017.

“Domnul Tudose mi-a sugerat să îl aduc pe domnul Wolff. N-am fost de-acord să îl pun. După ce am plecat, nu ştiu ce s-a întâmplat. Ştim cu toţii că l-a pus”, a subliniat Cuc.

Ministrul Transporturilor a anunţat că un nou director general va fi numit joi, dar a refuzat să îi spună numele.

Werner Wolff, fost şef al reprezentanţei BMW Timişoara-Arad, a fost numit, la data de 20 noiembrie 2017, director general al Tarom, de către CA al companiei aeriene. Wolf a fost atunci al patrulea director în mai puţin de trei luni, după ce Daniela Dragne a demisionat din funcţie. Până la numirea la Tarom, Wolff a fost director executiv al Ba­nat Car, dealerul BMW din Timi­şoara şi Arad, care face parte din grupul Auto­mobile Bava­ria. La Tarom, Wolff avea un salariu brut de 45.441 de lei, lunar, conform datelor de pe site-ul Tarom.

Timișoreanul Werner Wolff a făcut minuni la Tarom, iar compania a raportat anul trecut cele mai bune rezultate financiare din ultimii 4 ani. A reușit să restructureze întreaga activitate, să renegocieze contratele și să reducă dramatic pierderile. Cu toate aceste lupta politică l-a îndepărtat de la conducere.

Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) Tarom este formată din Mircea Boştină (reprezentant al Romatsa), Cristinel Smadu (reprezentant al Companiei Naţionale “Aeroporturi Bucureşti S.A.), Marian Buică (reprezentant al SIF Muntenia SA) şi Cristina Comsa (reprezentant al MT), potrivit site-ului companiei.

Tot miercuri, secretarul comisiei pentru Transporturi, deputatul PNL Marius Bodea, a susţinut că avioanele Tarom riscă să rămână la sol, întrucât joi expiră mandatul actualului directorului general al companiei, iar în lipsa unui consiliu de administraţie nu poate fi numit un şef interimar.

Marius Bodea a afirmat, într-un comunicat de presă, că Tarom poate rămâne în zilele următoare fără certificatul de operator aerian emis de Autoritatea Aeronautică Civilă Română din cauza faptului că “guvernul a provocat o criză în conducerea companiei”.

Bodea a precizat că ministrul Transporturilor Răzvan Cuc a convocat pe 13 martie Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) la Tarom pentru demiterea Consiliului de Administraţie (CA) al companiei, iar două zile mai târziu CA al Tarom a fost demis, fără ca AGA să primească mandat pentru numirea unui consiliu de administraţie provizoriu.

“Mâine 21 martie, încetează de drept mandatul Directorului General al Tarom, iar un interimar nu poate fi numit din cauza faptului că operatorul aerian deţinut de statul român nu mai are nici Consiliu de Administraţie. Pe cale de consecinţă, în lipsa unui „Accountable Manager“, în cazul de faţă un Director General, Autoritatea Aeronautică retrage certificatul de operator aerian. Practic, toate avioanele Tarom ar putea rămâne la sol. O asemenea situaţie dramatică nu a mai existat niciodată în istoria de 64 de ani a companiei Tarom”, a declarat deputatul PNL Marius Bodea.

Potrivit lui Bodea, valoarea prejudiciului în urma unei asemenea lovituri este greu de calculat, întrucât “pasagerii vor putea cere despăgubiri de ordinul milioanelor de euro”.

“Cine îşi putea închipui că o luptă internă între clanurile din PSD va produce ca victimă chiar o companie fanion românească, cum este Tarom? În alte părţi ale lumii, în lumea a treia, se suspendă certificatele de operator aerian pentru neîndeplinirea unor condiţii tehnice ale flotelor de aeronave, dar niciodată pentru decapitarea conducerii unei companii care nu mai poate asigura existenta unui nou «manager responsabil», condiţionalitate primară pentru menţinerea valabilă a certificatului de operator aerian”, a susţinut secretarul comisiei pentru transporturi din Camera Deputaţilor, Marius Bodea.

Deputatul PNL Marius Bodea consideră că întreaga răspundere pentru situaţia creată la Tarom revine Guvernului şi că se impune nu doar demiterea ministrului Transporturilor, ci “întreg Guvernul ar trebui să plece”.

Comentarii

comentarii