Acasă Actualitate Timișorenii preferă să comande shaorma și meniul zilei

Timișorenii preferă să comande shaorma și meniul zilei

DISTRIBUIȚI
curier tazz

Tazz dezvăluie preferințele culinare ale românilor din toată țara în cea mai savuroasă retrospectivă a anului 2022. Conform datelor din aplicația Tazz, clienții din țară au ales cel mai des produse de tip fast-food, orientându-se apoi și către alte bucătării precum preparatele asiatice sau grecești.

 Topul Tadaaazz prezintă o retrospectivă națională a preferințelor culinare și a obiceiurilor de consum de pe Tazz din timpul anului. Astfel, în 2022, sosul de usturoi, cheeseburgerul, shaorma, kebabul, meniul crispky chicken, noodles, cartofii prăjiți și sosul nachos ocupă primele locuri în topul celor mai des comandate preparate de pe Tazz în toată țara, în timp ce la Timișoara, locul 3 în topul produselor comandate este înlocuit de bagheta făcută în casă.

Cele mai poftite preparate și restaurante de pe Tazz în 2022

La nivel național, Tadaaazz arată că cele mai poftite preparate provin de la restaurante tip fast-food sau fusion. În Timișoara, sosul de usturoi, cheesebrugerul, bagheta de casă, meniul zilei și shaorma fac obiectul celor mai multe comenzi de pe Tazz, iar topul restaurantelor timișorene în funcție de cel mai mare număr de comenzi de pe Tazz în 2022 este:

  1. Jack’s Bistro
  2. Fresh Kebab
  3. Urban King
  4. Restaurant Nora
  5. Papa Sam

Totodată, cea mai valoroasă comandă dată de un timișorean pe Tazz a costat 1,480 și a fost dată la restaurantul Grill Sârbesc, urmată de o comandă în valoare de 1,467 lei de la Urban Grill.

Cele mai mari pofte ale utilizatorilor Tazz în 2022

Cel mai pofticios utilizator Tazz în 2022 este din Cluj-Napoca, cu 746 de comenzi date pe Tazz în decursul anului. Datele Tadaaazz arată că cel mai poftă i-a fost în 2022 de șnitelul de pui de la Express Chef, pe care l-a comandat de 142 de ori. El e urmat de un utilizator din Brașov, care a comandat de pe Tazz de 667 de ori în 2022. Datele arată că, aproape o dată la 4 zile, Tazz s-a ocupat de pofta sa de Choco Fruit de la Oat Box, un desert pe bază de ovăz Bio, pe care l-a comandat de peste 140 de ori în 2022. După el, se regăsește încă un utilizator din Cluj, care a dat 593 de comenzi pe Tazz în 2022, dintre care 72 pentru Risotto-ul cu pui de la Express Chef.

Când își fac românii cel mai des poftele cu Tazz

La nivel național, românii plasează cel mai des comenzi pe Tazz în jurul orei prânzului, respectiv la ora 12:00, excepția de la regulă fiind orașul Constanța, unde ora favorită pentru comenzi este ora cinei, respectiv ora 19.00.  În același timp, mulți dintre utilizatorii Tazz se încadrează în categoria celor mai matinali clienți, care plasează comenzi între 06:00 și 10:00, produsele favorite în acest interval fiind Meniul de mic dejun sau Meniul Zilei. Timișoara ocupă locul 3 în topul orașelor matinale, cel mai comandat produs din acest interval fiind Meniul Zilei.

În cealaltă extremă, înregistrăm și categoria utilizatorilor cu pofte târzii – în anul 2022, au fost comandate peste 13,000 de shaorme cu pui în timpul nopții, în intervalul 22:00 – 02:00. Timișoara ocupă locul al doilea, după București, în topul orașelor care au plasat cele mai multe comenzi de mâncare nocturne anul trecut pe Tazz.

Pofta de dulce a românilor în 2022

În ceea ce privește categoria „deserturi” în 2022, orele la care românii își fac pofta de dulce și comandă de pe Tazz sunt 12:00 și 19:00. În topul celor mai râvnite deserturi, regăsim în prima parte a zilei pancakes și banana bread, iar după prânz, preparatele dulci ale copilăriei – clătitele cu ciocolată și papanașii cu smântână și dulceață. În topul orașelor cu cea mai mare „pofta de dulce”, Timișoara ia bronzul, după București și Cluj-Napoca. În 2022, timișorenii au comandat 36,691 de deserturi, cel mai comandat preparat din această categoria fiind super pancakes.

Obiceiuri de consum la români în 2022

Când vine vorba de momentele importante ale anului 2022, comenzile de pe Tazz scot la iveală niște date atipice despre români: de Ziua Îndrăgostiților, cei mai mulți au ales să înlocuiască romantismul cu un meniu 2 x Big King de la Burger King, cel mai comandat meniu din ziua de 14 februarie. De asemenea, pe 8 martie, cele mai comandate preparate au fost cele de tip fast-food, mai exact meniul Maxi McChicken de la McDonalds.

Pentru întâlnirile cu cei dragi, Tazz pune la dispoziție comanda de grup, opțiune disponibilă în exclusivitate pe această aplicație din 2021. În 2022, cele mai multe comenzi de grup au fost făcute în Cluj-Napoca, unde s-a înregistrat și cea mai valoroasă comanda de grup, cu un total de 72 produse în valoare de 1,442.36 lei. La Timișoara, s-au dat 1,726 comenzi de grup, dintre care cele mai multe de la Jack’s Bistro, iar valoarea cele mai mari comenzi de grup făcute în Timișoara a atins 898.99 lei.

Tazz se ocupă de toate poftele, dar și de cumpărăturile zilnice, așadar în anul 2022 topul celor mai comandate produse de la supermarket-urile partenere din aplicație au fost apa plată și minerală, bananele, chiflele, mini-baghetele și, nu în ultimul rând, nelipsitul pătrunjel românesc, esențial în orice bucătărie locală.

Performanța Riderilor Tazz în 2022

Raportul anual Tadaaazz relevă date interesante și despre topul celor mai performanți rideri. Astfel, în vârful acestui top, se află cel mai performant rider al anului 2022, care este din Arad și a parcurs 47,260 km pentru a livra un total de 7,262 comenzi. El este urmat de un rider din Timișoara, care a parcurs 27,883 km pentru a livra un total de 8,339 comenzi, și de încă un rider din Arad, care a parcurs 26,912 km pentru a livra 8,183 comenzi de pe Tazz.

Numărul total de km parcurși de toți riderii Tazz în 2022, din momentul primirii unei comenzi până la livrarea ei, a fost de 31 de milioane de kilometri. Cu alte cuvinte, riderii Tazz au făcut înconjurul României de aproximativ 10.000 de ori. Cel mai mare bacșiș oferit unui rider a fost de 200 lei, în timp ce bacșișul mediu este de aproximativ 5 lei în București, respectiv circa 3 lei în restul țării.

„Raportul anual Tadaaazz este un studiu care ne oferă ocazia să descoperim mai multe despre români și despre poftele lor. Ca și în anii trecuți, observăm o afinitate pentru preparatele tip fast-food, dar ne bucurăm să vedem că în anul 2022 românii testează diverse bucătării, de la asiatic la oriental și că apreciază în aceeași măsură și gusturile locale, pregătite de restaurantele îndrăgite din Timișoara. Ne dorim ca utilizatorii Tazz să aibă parte de variatate gastronomică și să testeze cât mai multe dintre opțiunile culinare puse la dispoziție în aplicație prin partenerii noștri și în anul care tocmai a început.”, declară Cristina Sauciuc, Head of Brand & Communications la Tazz.

Comentarii

comentarii