Acasă Economic Topul nemulţumirilor cumpărătorilor de pe piaţa imobiliară

Topul nemulţumirilor cumpărătorilor de pe piaţa imobiliară

474
DISTRIBUIȚI

www.imobiliare.ro, principalul portal imobiliar din România, prezintă un top al nemulţumirilor cumpărătorului final din piaţa imobiliară, ceea ce indică nevoia introducerii unui standard al profesiei de agent imobiliar. Introducerea unui standard de calitate va clarifica relaţia agent imobiliar – client, iar cele două părţi vor avea bazele necesare pentru a-şi seta aşteptări reale. Per ansamblu va creşte calitatea serviciilor şi implicit satisfacţia clienţilor.
„Ceea ce se aşteaptă de la agentul imobiliar care activează pe piaţa din România sunt lucruri fireşti, multe dintre ele reglementate prin lege în alte ţări europene. Cei care doresc să apeleze la o agenţie imobiliară aşteaptă valoare adăugată susţinută prin corectitudine, transparenţă şi seriozitate. Cu alte cuvinte iniţiativele despre care se vorbeşte în prezent legate de introducerea unui cod de etică sau a unui standard care să fie adoptat de agenţii imobiliari profesionişti ar trebui să reprezinte o intrare în firesc a sectorului imobiliar" explică Adrian Erimescu, director general www.imobiliare.ro.
Topul nemulţumirilor este efectuat pe baza unui sondaj adresat clienţilor care au contactat agenţii imobiliare în vederea efectuării unei tranzacţii imobiliare în perioada martie-aprilie 2010 prin intermediul portalului www.imobiliare.ro. Cea mai frecventă nemulţumire a cumpărătorilor o reprezintă lipsa de disponibilitate a agenţilor imobiliari. Potenţialul cumpărător doreşte ca agenţia să răspundă prompt solicitărilor lui şi să aibă date la zi şi informaţii complete cu privire la proprietăţile pe care le deţine în portofoliu. Ofertele dublate, ofertele cu preţ incorect, sau cele care sunt promovate deşi nu mai sunt valabile reprezintă alte motive de nemulţumire care îi descurajează pe cei care se găsesc în căutarea unui imobil. Urmează lipsa de transparenţă a practicilor agenţiei prin evitarea afişării comisionului aplicat atât cumpărătorului cât şi vânzătorului pentru serviciile pe care le prestează. Ascunderea viciilor pe care le are imobilul, respectiv prezentarea unor date ireale cum ar fi introducerea suprafeţei construite în locul suprafeţei utile sunt practici neapreciate de consumatorul final. Cumpărătorii îşi doresc de asemenea ca agentul să fie în permanenţă în contact cu proprietarul astfel încât să poată oferi detalii concrete de la primul telefon, fără a mai solicita un interval suplimentar de timp.

Comentarii

comentarii