Acasă Eveniment Traficul rutier din Timişoara naşte contre între liberali şi ţărănişti

Traficul rutier din Timişoara naşte contre între liberali şi ţărănişti

421
DISTRIBUIȚI

Liberalii şi ţărăniştii timişoreni, deşi colegi în Alianţa pentru Timiş, încep să comunice indirect, parcă preluând un model incriminat de mulţi, „patentat” în cadrul contrelor primărie-prefectură. Astfel, la sfârşitul săptămânii trecute, în cadrul unei conferinţe de presă, liberalii Ionel Patrichi şi Nicolae Robu lansau o serie de idei bune în vederea fluidizării traficului rutier din Timişoara. Totodată însă, cei doi lansau săgeţi la adresa primăriei, afirmând mai multe lucruri: că introducerea prea multor sensuri unice maschează capacitatea municipalităţii de a crea locuri de parcare, că unda verde de pe bdul. L. Rebreanu nu funcţionează, că municipalitatea ar trebui să discute cu diferite instituţii din oraş pentru decalarea programului, în vederea rezolvării ambuteiajelor de la orele de vârf etc. Miercuri, primarul Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu şi viceprimarul Adrian Orza, au răspuns „săgeţilor”, tot în cadrul unei conferinţe de presă. Asta în condiţiile în care sediile PNŢCD Timiş şi PNL Timiş sunt la doar câteva sute de metri distanţă, iar telefoanele mobile, Internetul şi alte metode de comunicare rapidă sunt la îndemâna oricui în ziua de azi.
“Noi i-am invitat pe toţi să participe la Comisia de Circulaţie”
Primarul Gheorghe Ciuhandu s-a arătat surprins de afirmaţiile colegilor de alianţă, menţionând că i se pare normal ca aceste discuţii, dacă se doreşte să aibă finalitate, să fie discutate în cadrul alianţei, dar mai ales în Comisia de Circulaţie de pe lângă Primăria Timişoara, for decizional care se întruneşte săptămânal şi analizează concret orice propunere în acest sens. „Mi-aţi spus că au existat persoane care au propus ca programul instituţiilor din oraş să se schimbe pentru a se rezolva problema traficului. Noi i-am invitat pe toţi să participe la Comisia de Circulaţie, să discutăm pe această temă. O reacţie venită din mediul privat a fost aceea că investitorii nu pot fi obligaţi să îşi decaleze programul, reacţie întemeiată. În privinţa instituţiilor publice – să stabilească rectoratele universităţilor să îşi modifice programul. La instituţiile de stat – noi, spre exemplu, nu îl putem modifica pentru că e stabilit pe ore şi se bazează pe o ordonanţă care ne stabileşte aceste lucruri. La şcoli – situaţia dferă de la caz la caz. Sunt şcoli foarte aglomerate, au ore dimineaţa şi după-masa. Dacă ei găsesc o posibilitate, e foarte bine, dar nu putem noi să le impunem. Cine are astfel de iniţiative, să vină la Comisia de Circulaţie şi să discutăm, să facă propunerea şi să vină şi cu variante de soluţii. (…) Nu neg utilitatea unui demers cum e cel amintit, dar noi când am solicitat să contribuie şi alţii, nu am primit nici un fel de răspuns”, a declarat primarul Gheorghe Ciuhandu.
“Dacă se aruncă doar aşa, idei, e mai mult pentru campanie electorală”
“În toate marile oraşe sunt perioade, momente ale zilei în care este mai aglomerat. Eu sunt receptiv la orice propunere, dar vreau să fie propuneri concrete. Dacă se aruncă doar aşa, idei, e mai mult pentru campanie electorală. E clar că aceasta a început, însă dacă ai configurată o înţelegere locală, mi se pare normal să discuţi problemele în interiorul acesteia. Nu este eficient să arunci idei, iar în acest fel rămânem la stadiul de ping-pong, care este foarte actual în România. Comisia de Circulaţie îi aşteaptă pe aceşti domni să îşi expună ideile şi, dacă doresc, putem face şi o programare pe cartiere etc., nu e nici o problemă”, a mai declarat Ciuhandu. “Noi întrebăm dacă mai există probleme, ni se răspunde că nu, apoi aflăm din presă care sunt nemulţumirile. Până la urmă, dacă ne gândim că, de cele mai multe ori, politicienii din România doar arată cu degetul, e bine când vine cineva cu o propunere, chiar dacă e mai puţin bună. La noi se critică şi atât, nu se vine cu propuneri, soluţii”, a declarat şi viceprimarul Orza.

 

Comentarii

comentarii