Acasă Actualitate Tramvaiele Armonia sunt mai scumpe cu 3,46 milioane lei. Primăria Timişoara a...

Tramvaiele Armonia sunt mai scumpe cu 3,46 milioane lei. Primăria Timişoara a pierdut procesul cu Electroputere Paşcani

493
DISTRIBUIȚI

Primăria Municipiului Timişoara, a pierdut un proces la Tribunalul Timiş, în faţa reclamantei Electroputere VFU Paşcani, fiind obligată să plătescă despăgubiri materiale faţă de contractul iniţial de reabilitare a tramvaielor Armonia.

Soluţia judecătorilor timişeni arată că: “Admite în parte acţiunea formulată de reclamantul ELECTROPUTERE VFU PAŞCANI SA, lider al Asocierii ELECTROPUTERE VFU PAŞCANI SA – ASTRE VAGOANE CĂLĂTORI SA, în contradictoriu cu pârâtul MUNICIPIUL TIMIŞOARA, prin primar. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 3.465.053,12 lei reprezentând despăgubiri materiale în executarea contractelor subsecvente de prestări servicii nr. 25/30/03/2017 şi nr. 157/26/10/2017 încheiate în cadrul Acordului cadru nr. 108/16/04/2014. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 11.319,01 lei reprezentând cheltuieli de judecată”.

Soluţia nu este definitivă, ci poate fi atacată cu recurs în termen de 10 zile de la comunicare. Recursul se va depune la Tribunalul Timiş – Secţia contencios administrativ şi fiscal.

Este vorba despre cele 30 de tramvaie reparate/recondiţionate de fabrica Electroputere VFU Paşcani, care a cerut bani în plus pentru lucrări suplimentare obligatorii pentru siguranţa călătorilor. Asta, cu toate că primăria anunţase de la bun început că va fi vorba despre o recondiţionare totală a vagoanelor vechi trimise jumătate la Paşcani şi jumătate la Astra Arad, menţionându-se că doar osia din garniturile va mai rămâne, reabilitarea unui astfel de vagon costând 2,5 milioane de lei. Potrivit acordului-cadru inițial însă, intervențiile la tramvaiele GT4 vizau recondiționare totală, mai puțin a șasiului, încălzire în scaune, climatizare, supraveghere video și internet wireless. Dar, la aproape trei ani după încheierea respectivului contract, cei din Paşcani au dat în judecată PMT, cerând bani în plus pentru lucrări de schimbare a caroseriei, iar pentru că primăria nu i-a dat, moldovenii au acţionat-o în instanţă. Firma din Pașcani a fost nevoită să refacă integral caroseria vagonului de tramvai de tip GT4, pentru că s-a descoperit că e nevoie de stâlpi de rezistență și de întărirea și consolidarea șasiului.

 

Comentarii

comentarii