Acasă Turism „Travel în Timiş”, prima broşură destinată consulatelor şi cluburilor oamenilor de afaceri

„Travel în Timiş”, prima broşură destinată consulatelor şi cluburilor oamenilor de afaceri

DISTRIBUIȚI

intalnire turism 14Agenţia pentru Promovarea şi Dezvoltarea Turismului (APDT) a editat o broşură de prezentare a obiectivelor turistice din judeţ, intitulată „Travel în Timiş”, şi destinată exclusiv corpului consular şi oamenilor de afaceri.
Iniţiativa a pornit de la constatarea APDT Timiş că cea mai dezvoltată componentă a turismului timişean o reprezintă turismul de afaceri, iar corpul diplomatic care-şi desfăşoară activitatea în Timişoara, alături de Cluburile oamenilor de afaceri ataşate acestora, reprezintă un vector important de promovare a obiectivelor turistice timişene.
„Turismul de afaceri este cea mai dezvoltată componentă a turismului în Timiş, zeci de mii de persoane vin pentru diferite afaceri şi se cazează trei-patru nopţi în hotelurile din Timişoara. De aceea, am colaborat alături de agenţiile de turism la elaborarea acestui material. Oferim aceste broşuri Consulatelor din Timişoara în ideea de a duce în ţările pe care le reprezintă istoria şi tradiţiile noastre, dar şi de a le prezenta celor care vin aici. Broşurile vor fi distribuite din 2016 şi la societăţile comerciale, la info-centrele turistice şi la hotelurile din oraş”, a declarat, luni, într-o conferinţă de presă, Delia Barbu, director executiv al APDT Timiş.
Administraţia judeţeană vrea să promoveze, totodată şi mănăstirile triseculare din zona Făget, Lacul Surduc, unde se va crea o pistă de canotaj, Munţii Poieni-Pietroasa, Herghelia Izvin, Cramele Recaş, Canalul Bega, Cula de la Ciacova, Muzeul „Traian Vuia” din localitatea cu acelaşi nume, staţiunea Buziaş, satul Charlottenburg – singurul din ţară construit în formă de cerc, zona Peşterii Albastre-Poieni sau Peştera Româneşti – singura din ţară unde se organizează speoconcerte.
Din APDT Timiş fac parte Consiliul Judeţean Timiş şi 33 de primării din judeţ.
Reprezentanţii agenţiilor de turism prezenţi luni, la dezbatere, au punctat faptul că pot contribui la realizarea unui design al pachetelor turistice şi au propus o campanie de lobby profesionistă pentru promovarea turismului timişean şi bănăţean inclusiv din perspectiva candidaturii Timişoarei la Titlul de Capitală Culturală Europeană 2021.
„Turismul a crescut în Timiş cu 28% în 2015 faţă de 2014, iar numărul de turişti care ne-au vizitat judeţul şi care s-au cazat a crescut cu 32% la numărul de cazări. Această creştere a fost influenţată şi de faptul că mai ales vecinii noştri din Serbia sunt prezenţi adesea la noi pentru business (…)”, a declarat Florica Chiriţă, director executiv al Camerei de Comerţ, Industrie şi Agricultură Timiş.

Comentarii

comentarii