Acasă Actualitate Tur ciclist Timișoara-Szeged pentru promovarea refacerii podului peste Mureș de la Cenad

Tur ciclist Timișoara-Szeged pentru promovarea refacerii podului peste Mureș de la Cenad

DISTRIBUIȚI
Asociația Bastion, organizatoarea Zilelor Maghiare din Timișoara, pune la cale prima ediție al turului ciclist „Bartok Bela” pe ruta Timișoara-Szeged. Pe lângă o bună propagandă mișcării în aer liber și pentru ocrotirea mediului înconjurător, evenimentul  vrea să promoveze ideea refacerii podului peste Mureș, între Cenad și Apátfalva, care pe vremuri a fost folosit ca și punct de trecere al frontierei între România și Ungaria. 
 
De asemenea, se va promova construcția pistei de biciclete de la Timișoara până la vama Cenad, de unde ungurii au deja drumuri speciale pentru bicicliști spre Mako și Szeged.
 
“Este prima ediție a turului ciclist <Bartok Bela> din care vrem să facem un eveniment de tradiție. Pe lângă plăcerea de a pedala, participanții vor avea parte de programe culturale și gastronomice la Timișoara, Sânnicolau Mare – orașul în cate s-a născut compozitorul Bartok Bela, și Szeged. De asemenea, dorim să atragem atenția asupra importanței refacerii podului între Cenad și Apátfalva, ca punct de trecere a frontierei între cele două țări. Prin acesta vrem să aducem mai aproape cele două comunități. A existat cândva un pod, care a fost demolat de mulți ani”, a declarat Kasa Zsolt, organizatorul turului ciclist.
 
 
Se iese pe o parte, se intră pe alta
 
Turul cicist Timișoara-Szeged va avea loc în perioada 18-19 iunie, el fiind deschis atât profesioniștilor, cât și amatorilor. Din această săptămână se pot face înscrierilor, pe site-ul raceday.ro al clubului de ciclism Velocitas. Nu există taxă de participare, iar pentru înoptarea la Szeged organizatorii caută soluții de cazare în cămine. 
 
Doar de la Timișoara la Sânnicolaul Mare este acelaș traseu. La plecare, trecerea în Ungaria se face pe la Triplex Confinium, iar întoarcerea se face pe la Cenad-Apátfalva, peste Mureș, cu ajutorul unui ponton plutitor.
 
Podul ar scurta drumul dintre Timişoara şi Szeged cu aproxmativ 60 de kilometri
 
Podul de cale ferată peste Mureş, de la graniţa dintre Ungaria şi România, a fost dinamitat la sfârșitul Primului Război Mondial, ca urmare a deciziei de la Trianon, care a împărţit podul între cele două ţări. 
 
Podul a fost inaugurat pe 15 noiembrie 1857 şi făcea legătura între Timişoara şi Szeged. 
 
Ideea legăturii feroviare a revenit de abia după apariţia Euroregiunii DKMT. În acest moment, traseele existente nu permit viteze ridicate pentru transportul feroviar.
 
Calea ferată ar scurta drumul dintre Timişoara şi Szeged cu aproxmativ 60 de kilometri, pentru că actuala linie ferată ocoleşte prin Arad, şi intră în Ungaria pe la Curtici.

Comentarii

comentarii