Acasă Actualitate Ultimele zile de expoziţie Rembrandt, la Timişoara

Ultimele zile de expoziţie Rembrandt, la Timişoara

DISTRIBUIȚI

Au mai rămas doar câteva zile până la închiderea expoziţiei-eveniment „Rembrandt misticul – oglindit în gravura sa”, care reuneşte 101 de gravuri ale binecunoscutului pictor olandez Rembrandt van Rijn. Lucrările, care aparţin Cabinetului de Stampe ale Bibliotecii Academiei Române din Bucureşti, colecţionate de Gheorghe şi Matei Balş şi, ulterior, donate instituţiei culturale, au putut fi vizitate de timişoreni începând cu 3 iunie şi mai pot fi văzute împodobind Muzeul de Artă din Timişoara, până pe 30 iunie. Gravurile conţin teme precum autoportretul, portretul, scene biblice şi nuduri. Seria de autoportrete din expoziţie sunt din deceniul patru al secolului XVII: „Autoportret cu fruntea încreţită” (1630), „Autoportret cu gura deschisă” (1630), „Autoportret cu bonetă şi eşarfă” (1633), „Autoportret cu sabia ridicată” (1634), „Autoportret cu Saskia” (1636), „Autoportret cu bonetă de catifea şi pană” (1638). Seria de portrete a fost realizată de Rembrandt datorită cererii mari din partea clientelei din Amsterdam a vremii. Între gravurile cu subiectele biblice se numără cea mai cunoscută gravură cu temă biblică, „Iisus vindecând bolnavii” sau „Planşa de o sută de florini” (cca 1649), la care artistul a lucrat timp îndelungat.  Nudul apare în gravura lui Rembrandt la începutul şi spre sfârşitul carierei sale. Studiile de nuduri feminine din jurul anului 1631 („Nud aşezat”, „Diana la baie”) sau cel din „Iosif şi soţia lui Putifar” (1634) reprezintă acelaşi tip de frumuseţe care se regăseşte şi în picturile primei perioade de creaţie. Cele efectuate din anii 1658- 1661 sunt diferite, pentru că se poate observa că artistul a lucrat aceste planşe după model.

Comentarii

comentarii