Acasă Actualitate Un fost constructor de avioane anticomuniste vrea să „cucerească” Primăria Criciova

Un fost constructor de avioane anticomuniste vrea să „cucerească” Primăria Criciova

537
DISTRIBUIȚI

Comuna timişeană Criciova se pregăteşte de alegeri. În 21 martie, cetăţenii cu drept de vot din Criciova şi localităţile aparţinătoare sunt chemaţi la urne pentru a-şi alege noul primar, după ce Ioan Viorel Petrovici, fostul edil-şef, a fost suspendat din funcţie după ce a fost condamnat la doi ani de închisoare cu suspendare. Fostul primar a fost acuzat pentru abuz în serviciu contra intereselor persoanelor, abuz contra intereselor publice şi omisiunea sesizării organelor judiciare, într-un caz de tăieri ilegale de arbori.
    Lupta electorală este în toi, iar ţărăniştii şi-au prezentat candidatul pentru cel mai râvnit fotoliu din Criciova. Cornel Gherga, „un muncitor simplu”, cum singur se recomandă, spune că vrea să devină primar al comunei în primul rând pentru a schimba sloganul „Eu ce câştig?”, după care a fost condusă, până acum, după spusele sale, Criciova. „Greul nu este acum, în campanie, ci după. Sunt probleme multe la Criciova. Nu vreau să fac promisiuni măreţe”, spune Gherga, care candidează după ce a fost convins de unii concetăţeni. Domeniile în care vrea să schimbe treburile sunt multe, de la titluri de proprietate, apă potabilă, păduri, până la accesarea de fonduri europene pentru Criciova.

Vroiau să fugă din ţară cu un avion de lemn

Faptul că Gherga candidează din partea unei grupări cu orientare de dreapta se leagă, probabil, şi de faptul că înainte de Revoluţie, acesta a participat la o acţiune plănuită bine împotriva regimului de atunci. Gherga povesteşte că l-a ajutat pe tatăl său să-şi construiască un avion de lemn, cu care dorea să fugă peste graniţa vestică, până în Austria. Cinci ani a durat construirea avionului cu care doreau să fugă patru persoane. Ziua de 22 august 1988, în care era plănuită evadarea aeriană din regimul comunist, rămâne însă una de tristă amintire pentru Gherga. După ce avionul evadării a fost tras cu o Dacie până la şoseaua din apropiere de Jena, de unde urma să decoleze, a urmat o scenă mai puţin plăcută pentru aviatorii anticomunişti. Pentru că nu avea filtru de aer, motorul avionului s-a oprit din funcţionare după doar un minut, din cauza polenului de la porumbul înflorit. Mai grav, oamenii dintr-un autobuz care trecea spre Timişoara au anunţat la partid că se prăbuşise un avion. Controalele au sosit numaidecât, piloţii au fost arestaţi, iar avionul a fost ars.

Comentarii

comentarii