Acasă Actualitate Ungurii ne aşteaptă cu autostrada la graniţă. Se lucrează la tronsonul Mako-Nădlac

Ungurii ne aşteaptă cu autostrada la graniţă. Se lucrează la tronsonul Mako-Nădlac

DISTRIBUIȚI

Image 132

Ungurii lucrează la autostrada care va ajunge la graniţa cu România.- autostrada M 5, de la Mako la Nădlac, în lungime de circa 20 de kilometri. Acest lot este ultimul pentru ca autostrada Budapesta-Nădlac să fie completă.

„Constructorul se concentrează în momentul de faţă pe finalizarea fundaţiei autostrăzii pe toată lungimea ei. Diferenţa faţă de construcţia de autostrăzi din România este că maghiarii execută fundaţia din nisip stabilizat şi compactat, parţial acest nisip fiind transportat şi pe calea ferată. Constructorul este o firmă maghiară, iar ca subantreprenor Strabag va executa lucrările de artă, poduri, podeţe, supratraversări, care în toate situaţiile sunt la faza de piloni foraţi, pregătirea fundaţiei, cel mai avansată supratraversare fiind cea de la Mako, unde autostrada va supratraversa calea ferată şi un drum judeţean”, spune Marius Popovici, inginer, consultant înn domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Se lucrează şi pe Nădlac-Pecica

Conform unor declaraţii neoficiale ale constructorilor de pe acest lot termenul de finalizare ar uema să fie finalul acestui an – mijlocul anului viitor. Oricum, în vara anului viitor vom circula integral de la Timişoara la Szeged pe autosttradă, iar din decembrie a anului viitor Sibiu-Timişoara-Budapesta va fi intergal autostradă”, spune Popovici. Pe autostrada A1, lot 1 Nădlac-Pecica, kilometrul zero până la 22 plus 400, asocierea de firme Boegl plus Astaldi lucrează din plin la lucrările de artă, overpass-uri şi poduri, podeţe (care în final vor fi în număr de 6), zona fiind extrem de uşoară pentru construcţia unor autostrăzi, câmpie plus doar câteva traversări de canale de irigaţie, desecare plus drumuri comunale. Conform declaraţiilor oficiale, dar şi a celor neoficiale, din partea constructorului există determinarea maximă ca acest lot de 22 de kilometri să fie terminat în următoarele opt luni, deci decembrie 2014. Rămâne deschisă întrebarea când va fi atribuit lotul 2, kilometrul 22 plus 400 până la 38 plus 600, centura Aradului, lucrări care au fost sistate în vara anului trecut.

 

Comentarii

comentarii