Acasă Actualitate Unui arădean i-a dispărut smartphone-ul „vândut” prin OLX și ”livrat” prin Cargus

Unui arădean i-a dispărut smartphone-ul „vândut” prin OLX și ”livrat” prin Cargus

DISTRIBUIȚI

cargusUn arădean a avut de vânzare un telefon Iphone 6S 128 GB Gold nou, în cutie sigilată, l-a pus pe OLX, iar la scurt timp a fost contactat de un anume Costea Claudiu din Buzău. S-au înțeles la prețul de 3050 plus transport cu verificare colet.
Vineri, în data de 20 mai, coletul conținând telefonul a fost expediat către destinatarul din Buzău și a ajuns sâmbătă, în data de 21. Arădeanul Ștefan Radu a primit un mesaj pe telefon de la curierul Cargus în care era anunțat că livrarea a fost refuzată. Acesta a încercat să îl contacteze pe Costea Claudiu, însă telefonul acestuia, surpriză, era închis. Luni, 23 mai, Ștefan Radu a făcut cerere pentru returnarea coletului care a ajuns în data de 25 mai și s-a dus la sediul Cargus din Arad. În cutia telefonului era, din nou surpriză, cu totul alt telefon. Unul folosit și deteriorat. Mesajul cu adresa destinatarului a fost trimis de pe un număr de telefon care este închis din data de 20 mai, însă comanda a fost făcută de pe un alt număr, la care ulterior a răspuns un tânăr care, după voce, pare să fie o altă persoană și care susține că el i-a dat telefonul cuiva pe care nu îl cunoaște. Ștefan Radu l-a întrebat pe acesta dacă i-ar putea da detalii privind înfățișarea persoanei căreia i-a dat telefonul, acesta a spus că nu, nu îl cunoaște, „a fost un băiat cu glugă”.

Sfătuit de reprezentanții Cargus să NU meargă la Poliție!

Cei de la firma de curierat l-au sfătuit pe păgubit să nu meargă la poliție pentru că cineva îi va despăgubi suma de 3050 RON. În acest sens, Ștefan Radu a întocmit o sesizare la Cargus, cu numărul 179522, înregistrată în data de 25.05.2016.
În urma anchetei interne desfășurate de către Cargus în data de 30 mai, Ștefan Radu a primit un mail de la firma de curierat, în care era informat că rezoluția găsită de către ei este să fie despăgubit cu de 10 ori valoarea transportului, sumă ce se ridică la 241.90 RON, motivând această rezoluție pe baza faptului că nu a fost asigurat coletul.

Curierul a încălcat politica internă a firmei

Contactată, firma de curierat susține că agentul care a preluat coletul de la Ștefan Radu a încălcat politica firmei și nu a efectuat inspecția de siguranță la cerința expresă a expeditorului.
„Întrucât pe documentul de transport nu s-a menționat codul IMEI, iar agentul în momentul preluării nu a verificat conținutul, nu putem ști cu siguranță faptul ca produsul expediat nu corespunde cu cel recepționat. Astfel, agentul de preluare a încălcat procedura, iar în acest caz ne vom asuma responsabilitatea”. Totodată, în urma anchetei, agentul a fost sancționat, însă nu se știe sub ce formă, mustrare sau referat cu reținere din salariu.

Ce spune partea vătămată?

„Este ilogic! Cum să cer eu să nu se efectueze inspecția de siguranță când eu trimit cu «verificare colet»? Dacă aș trimite un cartof pe post de telefon cum aș putea să îl trimit cu «verificare colet»? Este ilogic! Problema pe care o subliniază cei de la Cargus este că nu era trecut IMEI-ul telefonului, pe OLX din păcate nu există opțiune de a asigura coletul, decât de a livra cu verificare și să tipărească ei AWB-ul. Iar din moment ce ei au tipărit AWB-ul, cum să fie trecut și IMEI-ul? Agentul a fost sunat de față cu mine din Depozitul Cargus Arad și a confirmat că a verificat coletul și cutia telefonului era sigilată”.
În mailul trimis de cei de la Cargus, se arată că motivul pentru care ridicarea nu a putut fi efectuată a fost că destinatarul a dorit să plătească cu valută.
Sursa: specialarad.ro

Comentarii

comentarii