Proiectul este coordonat de Asociația Centrul Step by Step Pentru Educație și Dezvoltare Profesională și are ca parteneri: Universitatea din București, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj – Napoca, Universitatea de Vest din Timișoara (UVT), Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași, Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară Împreună, Centrul pentru Formarea Continuă în Limba Maghiară.
Valoarea totală acordată în cadrul contractului de finanțare este de 73.560.730,00 lei.
„Implementarea acestui proiect va face posibil accesul la servicii de educație timpurie incluzive și de calitate, asigurate de profesioniști, care vor conduce în final la dezvoltarea armonioasă a copiilor prin atingerea următoarelor obiective:
- Creșterea calității programelor de formare destinate profesioniștilor din serviciile de educație timpurie și adaptarea acestora la nevoile actuale ale beneficiarilor direcți ai serviciilor (antepreșcolarilor și preșcolarilor) prin acreditarea la nivelul parteneriatului creat în cadrul proiectului a 2 programe de formare, până la data de 31 octombrie 2024.
- Formarea a cel puțin 600 de formatori, din care minim 348 în domeniul curricular și minim 252 în domeniul monitorizării serviciilor de educație timpurie, până la data de 31 decembrie 2024.
- Formarea a minimum 21.000 personal din serviciile de educație timpurie standard și complementare, cu prioritate pentru cele nou înființate, până la data de 31 martie 2026, în vederea îmbunătățirii capacității personalului didactic și administrativ din structurile de educație timpurie de a asigura servicii de calitate.
Echipa de experți formare a UVT va fi compusă din cadre didactice universitare de la Departamentul de Științe ale educației, Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic și Departamentul de Psihologie care vor aborda module asociate unor domenii cheie în educația timpurie precum:
Modulul I – Principiile educației timpurii și nevoile copilului,
Modulul II – Activități de învățare pentru copii de la naștere la 6 ani,
Modulul III.1 – Proiectarea săptămânală a activităților, monitorizarea și înregistrarea progresului copiilor de la naștere la 6 ani,
Modulul III.2 – Siguranța copilului din serviciile de educație timpurie,
Modulul IV – Educația digitală în educația timpurie,
Modulul V – Formarea adulților.”
UVT coroborează acest proiect cu celelalte inițiative proprii (Grădinița UVT, Centrul de Educație timpurie, EduMentor Lab) pentru a dezvolta un pol de expertiză în educație timpurie la Timișoara.
Comentarii
comentarii