Acasă Actualitate Veste șoc: după 12 ani de operare, Retim nu va mai presta...

Veste șoc: după 12 ani de operare, Retim nu va mai presta servicii de salubritate stradală în Timișoara

DISTRIBUIȚI

După 12 ani de operare, Retim a anunțat că, din data de 5 august 2018, nu va mai presta servicii de salubritate stradală, contractul cu primăria se încheie, iar prima sâmbătă din august va fi ultima zi în care echipele Retim vor mai face curățenia pe străzile orașului.

Cătălin Olteanu, directorul general Retim, a spus, miercuri. 18 iulie, într-o conferință de presă, că Primăria Municipiului Timișoara a organizat licitație pentru atribuirea noului contract de salubritate stradală care a avut termen de depunere a ofertelor data de 9 iulie 2018, la care însă Retim nu a participat. În urma evaluării parametrilor impuși în caietul de sarcini, societatea a decis că nu se poate califica în concurs, considerând, printre altele, că cerințele pentru investiții sunt prea mari pentru un contract relativ scurt, de patru ani.

„Timișoara ar trebui să aibă altă firmă care să se ocupe de curățenia stradală. Neparticiparea e o decizie managerială și tine strict de un cadru economic. Dacă cifrele ne lăsau să participăm la licitație, participam. Sunt semnificativ modificate cifrele. Daca am fi participat, am fi participat cu niște cifre în care am fi lucrat în pierdere. De principiu Primăria Timișoara va trebui să delege cuiva partea de salubrizare”, a declarat Cătălin Olteanu.

În ultimii 12 ani, Retim a colectat anual în medie peste 7.500 tone de deșeuri stradale, a măturat  în medie peste 345.000 de metri pătrați (manual și mecanic) și a întreținut în medie peste 230.000 de metri pătrați de spații verzi. În cadrul campaniilor de curățenie de primăvară și toamnă  au fost colectate în medie anual peste 6.300 tone de deșeuri. Contractul a generat anual 250 locuri de muncă. 

În ceea ce privește colectarea deșeurilor menajere, RETIM va continua să presteze serviciul  în municipiul Timișoara, societatea câștigând în anul 2017 licitația organizată la nivel județean de către ADID Timiș pentru două zone ale județului (zona 0 și zona 1). Aceste contracte se întind pe zece ani. Noutatea sistemului în municipiu este dată de inițierea campaniilor de colectare trimestrială a deșeurilor voluminoase și periculoase și desființarea campaniilor de curățenie de primăvară și toamnă.

Dan Pascu, director Retim, a explicat, miercuri 17 iulie, că în perioada care urmează toți timișorenii care au contract cu societatea RETIM  vor primi noul contract prin poștă. Acesta va intra în vigoare fără a fi necesară nici o altă acțiune din partea utilizatorilor. Timișorenii, persoane fizice, care nu au încă contract, vor fi vizitați la domiciliu. Cei care nu vor fi găsiți acasă vor primi în cutia poștală instrucțiuni despre modalitățile disponibile în vederea semnării contractului (online, prin transmitere pe email sau depunerea unui exemplar la sediul societății).

Zonele în care RETIM implementează noul sistem de colectare sunt: Zona 1: Timișoara, Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Moșnița Nouă, Orțișoara, Remetea Mare, Sânmihaiu Român, Șag, Biled, Bucovăț, Cărpiniș, Cenei, Dudeștii Noi, Fibiș, Foeni, Giulvăz, Mașloc, Otelec, Parța, Peciu Nou, Săcălaz, Sânandrei, Șandra, Satchinez, Variaș, Becicherecu Mic, Checea, Iecea Mare, Pișchia, Uivar, Săcălaz.

Zona 0: Lugoj, Buziaș, Recaș, Balinț, Bara, Belinț, Bogda, Boldur, Brestovăț, Chevereșu Mare, Coșteiu, Criciova, Darova, Găvojdia, Ghizela, Nădrag, Nițchidorf, Racovița, Sacoșu Turcesc, Secaș, Știuca, Topolovățu Mare și Victor Vlad de la Marina.

Comentarii

comentarii