Acasă Sport Vineri începe Cupa Reșița la automobilism

Vineri începe Cupa Reșița la automobilism

DISTRIBUIȚI

Peste 40 de echipaje se întrec, în acest weekend, în cel mai dificil traseu de viteză în coastă din țară
   
Sute de cai putere vor concura pentru cel mai bun timp, între 29 iunie și 1 iulie, pe traseul de viteză în coastă din Valea Domanului din Reșița, considerat a fi cel mai dificil parcurs de acest tip din țară. Campionatul Național de Viteză în Coastă-Dunlop 2012 – Cupa Reșița – va alinia peste 40 de echipaje din toată țara, favorit fiind însă din start, la clasa lui, reșițeanul Lucien Hora, multiplu campion național la automobilism. Competiția, organizată de Clubul ACM Sport din Reșița marchează simbolic 140 de ani de la construirea primei locomotive cu abur la Reșița și 40 de ani de la înființarea Muzeului de Locomotive. Este, totodată, cel de-al 32-lea an de competiții cu motor la Reșița, ceea ce constituie, desigur, o lungă tradiție, pe care, organizatorii care au susținut, miercuri, o conferință de presă – Ion Zamfir, director organizatoric, și Walter Fleck, ofițer de presă – nu vor să o întrerupă. Deși, an de an, greutățile materiale fac tot mai dificilă organizarea acestei competiții, fanionul nu se lasă jos și, iată, reșițenii se pot bucura de etapele cinci și șase în cadrul Cupei Reșița. ”Competiția se desfășoară în parteneriat cu Primăria Reșița, ne-a spus Ion Zamfirescu, consiliul județean, Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara, IPJ Caraș-Severin, Inspectoratul de Jandarmi, ISU, Poliția Comunitară, ProCar, Neuromed Timișoara. E nevoie de bani și pasiune pentru acest sport. Dar, banii sunt puțini, iar automibiliștii sunt niște sportivi aparte, pe care-i admir foarte mult. Ei concurează pentru propria lor pasiune, pentru că îi premiem cu cupe și șampanie, atât. Avem un singur echipaj, anul acesta, al lui Lucien Hora. Din păcate, deși Christian Nistoran e sportivul nostru, nu am mai reușit să-i asigurăm mașină la această competiție. Automobilul său e proprietatea UCMR, e în garajul societății, dar, deși nu îl pot valorifica, pentru că se află în insolvență, nu am găsit înțelegere. Sperăm ca anul viitor să remediem situația. Vom pune accent puternic pe măsurile de securitate. Până la această oră s-au înscris 40 de participanțI, dar până joi seara vor mai veni, probabil, trei sau patru echipaje. Față de Teliu sau Râșnov, unde se înscriu câte 70-80 de echipaje, noi avem mai puține, dar suntem și mai departe, iar acest traseu e foarte dificil”. ”Cupa Reșița e singura competiție de acest fel din vestul țării, a spus și Walter Fleck. E un traseu foarte greu, un traseu tehnic, dar și spectacolul e frumos, iar lungimea parcursă, de 4,82 kilometri, e tocmai potrivită”. Organizatorii susțin că ar fi bine ca mai multe autorități sau sponsori locali să se implice, pentru că această cupă e a orașului. Nu e nevoie numai de bani, ci și de parteneriate pe diverse domenii, care pot ajuta automobilismul și aceste competiții.

 

Comentarii

comentarii