Inspectoratul Școlar Județean Timiș a finalizat evaluarea inițială a elevilor de gimnaziu și liceu, prezentând luni, 4 noiembrie, la Universitatea de Vest din Timișoara, concluziile acestui demers. Testarea, la care au participat 52.221 de elevi din 205 unități școlare, a avut ca scop măsurarea nivelului de pregătire al elevilor, utilizând 175.000 de teste. Fiecare test a inclus între 25 și 30 de exerciții cu dificultăți variate, având o singură variantă corectă de răspuns din patru posibile.
Evaluarea a permis clasificarea performanțelor elevilor în cinci categorii: sub 30% (risc major), 30-50% (risc moderat), 51-70% (funcționare moderată), 71-90% (funcționare ridicată) și peste 90% (excelență). Datele obținute vor sprijini direcționarea resurselor educaționale și intervențiile remediale acolo unde este cea mai mare nevoie.
Recomandările specialiștilor BRIE includ:
- Analizarea rezultatelor pentru fiecare ciclu de învățământ și disciplină, identificând școlile cu un număr mare de elevi aflați în categoriile de risc.
- Focalizarea eforturilor remediale asupra acestor elevi.
- Organizarea de discuții cu directorii școlilor unde au fost identificate rezultate scăzute pentru a planifica intervenții adecvate.
- Implementarea de activități și programe remediale pentru elevii cu rezultate sub așteptări.
- Încurajarea cadrelor didactice să participe la cursuri de formare continuă, în special în unitățile de învățământ cu rezultate modeste.
Această evaluare amplă a fost esențială pentru a oferi o imagine detaliată a performanței școlare la nivel județean, contribuind la îmbunătățirea calității educației în Timiș.