Acasă Eveniment 4 proiecte pentru circulaţia Timişoarei

4 proiecte pentru circulaţia Timişoarei

DISTRIBUIȚI

“Dacă vrem un asemenea proiect, trebuie interconectat cu alte acţiuni care să regleze circulaţia în Timişoara. Cred că este primul pas absolut necesar. Să avem o discuţie, să tragem un semnal de alarmă, dar măcar să existe la Ministerul Transporturilor”, spune deputatul PNL de Timiş Horia Cristian
Sunt câteva proiecte care, dacă ar fi demarate şi realizate, ar pune o oarecare ordine în circulaţia Timişoarei. Despre unele s-a mai vorbit şi cam despre toate se va mai vorbi. Deputatul PNL de Timiş Horia Cristian a avut discuţii cu un consiliu de sfătuitori ai primăriei cu privire la patru proiecte – centura feroviară de Nord a oraşului, ridicarea pe estacadă a căii ferate, înfiinţarea trenului urban şi un pasaj suprateran peste triajul Gării de Nord. Toate sunt proiecte care se referă la circulaţia prin Timişoara şi despre care s-a mai vorbit.  Horia Cristian vrea să le scoată din nou la lumină şi să asigure cota de cofinanţare din parte ministerului, pentru a se realiza un prim pas concret. “Prefezabilitate există pentru centura feroviară de Nord a oraşului şi ridicarea liniei pe estacadă. Pentru trenul urban trebuie doar o modificare eventual a unor tramvaie. Ecartamentul trenurilor este acelaşi cu al tramvaielor în Timişoara”, a spus deputatul Horia Cristian. În ceea ce priveşte pasajul peste triajul Gării de Nord, acesta a devenit de strictă necesitate. Cozile la orele de vârf pe Circumvalaţiunii spre pasajul Jiul sunt, pur şi simplu, interminabile şi oamenii îşi petrec minute bune acolo. Cu ceva timp în urmă, Marius Popovici, fost vicepreşedinte al Consiliului Judeţean Timiş, în prezent vicepreşedinte al PNŢCD aripa Pavelescu şi împuternicit al preşedintelui consiliului judeţean în relaţiile cu Austria şi Germania, s-a referit la această soluţie: pasaj suprateran, care să lege Calea Bogdăneştilor de zona gării şi chiar a dat exemple de cum se fac aceste lucrări în Germania.

500.000 de euro pentru cofinanţarea fiecărui proiect
Din discuţiile pe care le-a avut deputatul a reieşit că aceste investiţii pot fi finanţate dintr-un fond al Uniunii Europene. “De acolo s-a finanţat şi Canalul Mânecii. Dacă vrem un asemenea proiect, trebuie interconectat cu alte acţiuni care să regleze circulaţia în Timişoara. Cred că este primul pas absolut necesar. Să avem o discuţie, să tragem un semnal de alarmă, dar măcar să existe la Ministerul Transporturilor”, spune Horia Cristian. Practic, prin demersurile sale din poziţia de parlamentar, Horia Cristian cere bani de cofinanţare. Pentru fiecare proiect în parte, suma necesară pentru cofinanţare este de 500.000 de euro. Asigurarea acestei cofinanţări, practic, reprezintă un prim pas pentru demararea acestor proiecte.

Comentarii

comentarii