Acasă Actualitate 49% dintre elevii din Timiș susțin că educația online nu îi ajută....

49% dintre elevii din Timiș susțin că educația online nu îi ajută. Părinții susțin că e singura variantă

646
DISTRIBUIȚI

Consiliul Județean al Elevilor Timiș lansează Raportul privind digitalizarea educației în județul Timiș, un document care arată, fără niciun fel de filtru, realitatea predării online din județul nostru.

Alexandra Trușcă, președinta Consiliului Județean al Elevilor Timiș, a explicat că pe lângă expunerea unor statistici la nivel național și european, CJE Timiș a realizat o serie de statistici raportate la nivelul județului nostru.

Numărul de respondenți a fost de 1236, aceștia fiind elevi din clasele V-XII, dar și părinți ai elevilor din clasele primare. Mediile în care elevii respondenți învață sunt diverse, înregistrându-se răspunsuri atât din mediul rural, cât și din urban și urban mic.

Referitor la eficacitatea predării online, aproape jumătate din elevii din Timiș (49,8%) consideră că educația online nu este de folos pentru ei.

Aceasta este realitatea tristă care reflectă procesul de predare în mediul online. Unii profesori predau materia superficial deoarece trebuie să recupereze materia, dar elevii nu rețin nimic, ci copiază mecanic lecții în caiet, iar mai apoi își petrec o bună parte a zilei rezolvând teme.

Referitor la volumul de teme pe care le primesc, elevii respondenți chestionarului au menționat foarte des că acesta este unul foarte mare. Elevii din clasele terminale, anume a VIII-a și a XII-a sunt încărcați cu foarte multe teme la materiile care nu le sunt necesare pentru susținerea examenelor.

Lipsa prioritizării materiei este o piedică pentru elevii din clasele terminale. Pe lângă stresul examenelor, aceștia au de alcătuit proiecte și referate la materii ale căror ore de curs, înaintea pandemiei, se desfășurau foarte rar sau deloc în cadrul școlii. Un procent de 11,6% dintre elevi petrec mai mult de 4 ore pentru a rezolva teme, acesta fiind un timp foarte îndelungat, un efect direct al lipsei de explicații ale profesorilor în cadrul predării online.

Legat de timpul petrecut în fața ecranelor, 34,9% dintre respondenți petrec între 2 și 3 ore pentru a participa la orele online, în timp ce 6,1% petrec peste 6 ore în fața device-urilor.

Acest număr de ore ar părea unul rezonabil raportat la numărul de ore pe care un elev îl petrece zilnic la școală, dar este mult mai obositor ca un elev să stea conectat în fața unui ecran atâta timp.

Părerea părinților elevilor de gimnaziu din județul Timiș este una mai bună față de predarea online, aceștia considerând că este singura soluție fezabilă în contextul actual.

Majoritate părinților respondenți la chestionar (54,8%) au copii în clasele III-IV, concluzia fiind aceea că învățarea online pentru elevii din clasele primare se concentrează mai mult pe clasele terminale ale acestui ciclu.

Privind temele elevilor din clasele primare, 77,4% dintre aceștia petrec între 2 și 3 ore zilnic pentru rezolvare. Cu toate acestea, a fost înregistrat un răspuns care arăta că există cazuri în care elevii petrec mai mult de 6 ore pentru rezolvarea temelor și pentru învățarea lecțiilor.

”Din păcate, aproape jumătate dintre elevii din Timiș consideră că predarea online nu îi ajută. Lecțiile se predau mecanic, surplusul de teme este un lucru obositor, mai ales pentru elevii din clasele terminale.

Bunăstarea și solidaritatea ar trebui să fie două lucruri care să primeze în această perioadă. Acum este momentul pentru o colaborare mai bună între cadrele didactice și elevi, deoarece abuzurile din mediul online trebuie stopate de urgență”, susține Alexandra Trușcă.

Pentru mai multe detalii, puteți consulta raportul integral accesând link-ul: https://bit.ly/RaportDigitalizare

Comentarii

comentarii