Acasă Economic A fost lansată licitaţia pentru modernizarea secţiunii Poarta – Caransebeş (Lotul 6)...

A fost lansată licitaţia pentru modernizarea secţiunii Poarta – Caransebeş (Lotul 6) a tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş

DISTRIBUIȚI

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă că a fost lansată licitaţia pentru modernizarea secţiunii Poarta – Caransebeş (Lotul 6) a tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş, iar valoarea contractului este de 1,33 miliarde de lei fără TVA, banii provenind din Programul Transport.

”A fost lansată licitaţia pentru modernizarea secţiunii Poarta – Caransebeş (Lotul 6) a tronsonului de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş. Valoarea estimată a contractului derulat de CFR Infrastructură – finanţat prin Programul Transport – este de 1,33 miliarde de lei (fără TVA)”, a scris Grindeanu, vineri, pe Facebook.

Câştigătorul va avea la dispoziţie 72 de luni pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor, din care 12 luni pentru elaborarea proiectului şi 60 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de CFR SA, principalele obiective feroviare incluse în programul de modernizare pe Lotul 6 sunt: 37,160 km pentru viteza maximă de circulaţie de 160 km/h, 7 staţii/halte, 18 poduri, 65 de podeţe, 18 pasaje inferioare şi superioare, 2 tuneluri noi cu cale ferată dublă la Poarta de 500 de metri, respectiv 305 metri, 2 tuneluri reabilitate – Feneş şi Tâmpa, 10 treceri la nivel cu calea ferată, 2 Puncte de Oprire (PO), la Poarta şi Petroşniţa, construcţii civile în staţiile Teregova, Armeniş, Slatina Timiş, Vălişoara, Balta Sărată şi în haltele Valea Timişului, Caransebeş, dublare de linie pe secţiunile PO nou Poarta – Teregova, Slatina Timiş – Vălişoara, Vălişoara – Balta Sărată, modernizarea instalaţiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante, sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson, lucrări specifice protecţiei mediului.

De asemenea, scopul general al implementării proiectului de reabilitare a liniei de cale feratp Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş (225,287 km) îl reprezintă îmbunătăţirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulaţie la valori cuprinse între viteza de 120 km/h şi cea de 160 km/h; modernizarea instalaţiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV); mărirea capacităţii de tranzit; asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din staţii si haltele de miscare, facilităţile pentru persoanele cu dizabilităţi; modernizarea staţiilor şi a haltelor de mişcare; modernizarea de poduri, podeţe; reabilitarea/modernizarea clădirilor staţiilor de călători, incluzând construcţiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare; montarea de panouri fonoabsorbante şi/sau soluţii alternative de reducere a nivelului de zgomot; instalaţii de centralizare electronică noi, în staţii şi introducerea sistemului de siguranţă ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R); reducerea valorii maxime a declivităţii pe secţiunile unde aceasta depăşeşte 18 ‰.

Potrivit CFR SA, linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeş se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020-2030.

Anunţul de participare la procedura licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire sunt disponibile în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP). Termenul limită pentru primirea ofertelor este 26 iunie.

 

Comentarii

comentarii