Acasă Actualitate A fost semnat contractul pentru lucrările la sectoarele cu „tuneluri pentru urși”...

A fost semnat contractul pentru lucrările la sectoarele cu „tuneluri pentru urși” de pe autostrada Lugoj – Deva

DISTRIBUIȚI

Vineri, 14 octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a venit la Timișoara pentru a semna contractele aferente lucrărilor la ultimele sectoare nefinalizate de pe autostrada Lugoj – Deva, cele care cuprind vestitele „tuneluri pentru urși”. Acestea, în baza acordului de mediu emis, vor avea 2,13 km, fiind formate din două galerii unidirecționale cu o lățime de 11,25 metri fiecare.

Contractul de 1,8 miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat cu asocierea S.C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o. Înțelegerea prevede atât proiectarea, cât și execuția lucrărilor la cei 13 km de autostradă. Finanțarea este prevăzută în PNRR, motiv pentru care a trebuit semnat și un al doilea contract.

Ministrul a ținut să laude compania cu care a semnat contractul: „Este o companie românească, cea mai mare de drumuri și construcții din România, poate și din regiune, extrem de serioasă, care aproape pe toate contractele s-a ținut de termene, a avut lucrări chiar și la noi în zonă. Le-a terminat în termenii contractuali, de obicei înainte. Este un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel, unul extrem de ridicat, și ștacheta pe care o are îi obligă și pe ceilalți să își îndrepte activitatea.

Prin comparație, Grindeanu spune că a avut întâlniri și cu cele două companii italiene care lucrează la Centura Sud, respectiv de drumul de legătură cu A1. Recent, cele două au primit un al doilea certificat negativ și riscă încetarea unilaterală a înțelegerilor.

„CNAIR a emis un nou rând de certificate. Din păcate, cele două companii care au lucrări în zonă, atât pe centură, cât și descărcare de pe A1, au primit cert negative. E al doilea certificat negativ. De dimineață m-am întâlnit și cu ei, spunându-le că efectele legii se vor vedea în perioada următoare. Cele două și-a asumat noi termene pentru ducerea la bun sfârșit a acestor două contracte”, a explicat ministrul.

Potrivit noilor termene asumate, cele două drumuri ar trebui să se deschidă etapizat, din primăvara viitoare până în luna noiembrie. Deși s-ar vedea o îmbunătățire a ritmului în ultimele săptămâni, Grindeanu avertizează: trebuie ridicat și mai mult ritmul pentru a fi respectate termenele. Acesta a avertizat din nou că se poate pune și problema rezilierii contractelor, însă există precedente care demonstrează că aceasta nu ar fi cea mai potrivită direcție. Drept exemplu, Grindeanu a oferit situația drumului dintre Mașloc și Pișchia, pentru care Consiliul Județean Timiș a reziliat contractul, dar încă nu a pornit o nouă licitație.

Revenind la sectoarele de autostradă pentru care au fost semnate contractele, datele tehnice oferite de CNAIR arată astfel:

„Obiectivul Contractului de proiectare si executie lucrari il reprezinta proiectarea, executia si finalizarea lucrarilor pentru obiectivul major de investitii Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km astfel:

  1. a) Sectiunea D: km 43+060 – km 47+090, avand o lungime de cca. 4 km – expertizarea, completarea proiectarii si realizarea lucrarilor ramase de executat;
  2. b) Sectiunea E: km 47+090 – km 56+220, avand o lungime de cca. 9 km, care include:

        b1) Subsectiunea E1: km 47+090 – km 52+780, avand o lungime de cca. 5 km – completarea proiectarii si realizarea lucrarilor

        b2) Subsectiunea E2: km 52+780 – km 56+220, avand o lungime de cca. 4 km – proiectare si executie lucrari,

cu aplicarea prevederilor Acordului de mediu RO – ANPM nr. 7/09.09.2010 – revizuit in data de 24.12.2013 si revizuit din nou in data de 09.12.2016 si Anexa  nr. 2/09.12.2016 la Acordul de mediu.

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 m.

Antreprenorul va trebui sa realizeze in cadrul contractului si un numar de 8 lucrari de arta, printre care un viaduct in lungime de 1076 m, de o complexitate tehnica ridicata”.

Comentarii

comentarii