Acasă Actualitate Administrația Fritz vrea reguli mai dure pentru publicitatea stradală din Timișoara. Vor...

Administrația Fritz vrea reguli mai dure pentru publicitatea stradală din Timișoara. Vor fi patru zone, fiecare cu norme proprii

397
DISTRIBUIȚI

Administrația Fritz a prezentat consilierilor locali, într-un grup de lucru, o variantă de regulament de publicitate stradală destul de strictă. Momentan, vorbim de un draft, care încă nu este public. În curând, însă, acesta ar urma ca să intre în dezbatere publică, iar mai apoi să ajungă și în plenul Consiliului Local Timișoara.

„Timișoara nu mai are un regulament de publicitate stradală din 2013, când vechiul regulament, ce data din 2009 a fost abrogat de drept. De mai bine de opt ani, nu există nicio reglementare pentru amplasarea pe domeniul public a meshurilor, panourilor și altor materiale publicitare. Acest nou regulament are ca principale obiective curățarea vizuală a orașului și punerea în valoare a arhitecturii și ansamblurilor arhitecturale. Readucem civilizația pe spațiul public al orașului. Beneficiile pentru timișoreni sunt un oraș mai curat, mai ordonat și apropiat de idealurile timișorene”, spune primarul Dominic Fritz.

Prin noul regulament propus se stabilesc 4 zone de publicitate în Timișoara.

1. Trei zone de publicitate restrânsă (ZPR) formată din:

ZPR1 (Cartierul istoric Cetate, Parcul Civic, Botanic, Zona C.D.Loga și B-dul M.Eminescu, Fabric, Elisabetin, Iosefin, Campusul Universitar, Abator, Pestalozzi, Piața Badea Cârțan, Take Ionescu, Str. Oituz-Popa Șapcă);

ZPR2 (interior inel IV – ZPR1);

ZPR3 (axe de circulatie majoră);

2. O zonă de publicitate lărgită (ZPL) – teritoriul administrativ al Timișoarei, cu excepția ZPR.

„În ZPR1 va fi permisă doar amplasarea firmelor și meshurilor sub formă de plasă de protecție pe schele, panouri publicitare citylight pe domeniul public cu modul electronic de transmitere a datelor, citylight în lateralul refugiilor de călători, panouri pentru informații de interes public, culturale, sportive. În ZPR2 vor fi permise, pe lângă cele de mai sus, bannere pe clădiri, ecrane luminoase pe clădiri, steaguri publicitare pe catargele existente, denumirile firmelor inscriptionate pe vitrine/uși de acces, copertine inscripționate cu denumirea firmei. În ZPR3 vor fi permise doar bannere verticale și indicatoare directionale. În ZPL vor fi permise toate tipurile de mijloace de publicitate (inclusiv tip unipol de mari dimensiuni)”, precizează reprezentanții primăriei.

Dorința actualei administrații este de a elimina meshurile din zona de publicitate restrânsă, cu excepția celor de pe schele. „În ZPR1, având în vedere că aici se află numeroase clădiri istorice, acestea vor fi permise doar dacă se reproduce și imaginea construcției după restaurare, iar publicitatea comercială este permisă pe cel mult 25% din suprafața asupra căreia se intervine”, anticipează reprezentanții primăriei. Aceste meshuri ar urma să poată fi autorizate odată cu organizarea de șantier, autorizația fiind valabilă pe toată durata acestuia.

În ZPR2, în privința meshurilor cel puțin, vor exista aproximativ aceleași prevederi ca și în prima zonă, cu diferența că publicitatea comercială este permisă pe cel mult 50% din suprafața asupra căreia se intervine. În exteriorul Inelului IV de circulație, respectiv ZPL, meshurile vor fi autorizate printr-un aviz de publicitate temporară.

Actuala administrație are planuri mari și pentru vitrine: acestea nu vor mai putea fi acoperite de reclame. Va fi permisă doar amplasarea de firme inscriptionate pe vitrine/ uși de acces în magazine în ZPR2 și ZPL. În plus, vor mai fi și alte reglementări, precum modul în care va arăta design-ul vitrinelor, sticla de tip transparent, incolor, obiecte expuse în vitrine la minimum 10 cm de acestea, etc.

Standardele de brand, precum „Notar Public”, la fel ca orice signalistică, se vor supune și ele reglementărilor specifice. Vor exista câteva măsuri mai permisive pentru firmele care desfășoară activități de comerț cu amănuntul, alimentație publică, instituții publice și alte câteva. Mijlocele de publicitate ale unor evenimente vor fi permise în timpul desfășurării acestora, doar cu aviz de publicitate temporară. În plus, va fi permisă utilizarea ca suport publicitar doar a adăposturilor destinate publicului/stațiile de autobuz și tramvai. Pe chioșcuri de ziare și alte chioșcuri comerciale se va putea amplasa doar firma.

În cazul meshurilor de pe schele, dacă titular vrea să modifice înscrisurile, o va putea face fără a fi nevoie de o altă autorizație de construire. Vor trebui, însă, prezentate la Primăria Municipiului Timișoara macheta color, autorizația de construcție inițială, avizul de la Direcția Județeană pentru Cultură (daca este cazul) și raportul de verificare a sistemelor de ancoraj al sistemului publicitar.

 „Curățăm fațadele Timișoarei și repunem în valoare clădirile și monumentele orașului. Acest nou regulament ne va permite să eliminăm debandada vizuală din oraș prin reguli clare și simple de aplicat și respectat. De asemenea, ne dorim să încurajăm concurența reală pe piața publicității din Timișoara, creând condiții egale pentru toți operatorii. Totodată, creștem atractivitatea orașului pentru locuitori și turiști și creăm premisele pentru o mai bună promovare a evenimentelor culturale și pentru creștere economică prin turism. Nu în ultimul rând, facem ordine pe străzi în pregătirea Timișoarei pentru anul 2023”, a mai spus Fritz.

Comentarii

comentarii