Acasă Politica „Aeroportul ciorilor” intră în vizorul PSD Arad

„Aeroportul ciorilor” intră în vizorul PSD Arad

DISTRIBUIȚI

Caprar-Todor-5 septembrie 2016 2Aeroportul Internațional Arad, aflat în subordinea Consiliului Județean, unde de mult timp practic nu mai zboară decât ciorile și alte soiuri de păsări, a devenit un exemplu de cheltuire nejustificată a banului public. PSD Arad acuză ușurința cu care se consumă bani într-un aeroport ineficient, sub tutela PNL. „Am văzut cu toţii încă o dată, săptămâna trecută, care este atitudinea PNL Arad faţă de cetăţeni, în condiţiile în care au refuzat propunerea avansată de PSD, una orientată spre moderaţie şi respect faţă de arădeni. Am cerut în şedinţa de plen a CJA ca membrii în consiliile de administraţie şi în adunările generale ale acţionarilor să nu fie remuneraţi pentru activitatea lor. Prin atitudinea de care a dat dovadă echipa lui Falcă şi Cionca nu a făcut altceva decât să dea startul la o nouă ciolaniadă, de natură să le suplimenteze consilierilor liberali veniturile individuale lunare cu mii de lei. Vehemenţa cu care s-au opus propunerii noastre, lăcomia şi competiţia bolnavă de a prinde un loc cât mai în faţă, unul gras plătit, spune totul despre lipsa de altruism al acestei echipe. O să vă dau un singur exemplu şi trebuie ţinut cont că algoritmul prevede că indemnizaţia consilierilor reprezintă 25 la sută din indemnizaţia directorilor societăţilor. Aşadar, dacă directorul de la aeroport, căruia îi vom spune pe nume, Dan Bălăcel, fiind o mostră grăitoare de manager ineficient, are un salariu de 5000 Ron, atunci consilierii judeţeni care „ard gazul” în consiliul de administraţie de la aeroport, vor primi lunar câte 1250 Ron”, a declarat deputatul Dorel Căprar. Parlamentarul social-democrat a și exemplificat cine sunt cei care primesc acești bani. „Să le spunem şi acestora pe nume ca nu cumva să creadă oamenii că este vreun secret. Aceştia sunt consilierii PNL Cristian Feieş şi Garofiţa Popa care lunar vor încasa cât salariul mediu al unui arădean, doar pentru a face figuraţie într-o adunare generală a acţionarilor sau un consiliu de administraţie al unei instituţii ce produce doar himere, dar în schimb înghite bani publici la greu. Nu cred că mai are nimeni nici o îndoială că populaţia acestui judeţ a fost înşelată în mod grosolan de conducerea liberală a CJA printr-un contract fantomă, de fapt inexistent, cu un operator de zbor şi o investiţie inutilă de 2 milioane Euro. Şi totul doar în scop electoral!”, a declarat deputatul PSD Dorel Căprar. „Am să vă spun eu cât înghite anual Aeroportul din Arad pentru liniştea de mormânt ce îi caracterizează activitatea, 5 milioane de Euro din care 60 % sunt doar cheltuieli de salarizare. Locul unde timpul a împietrit în loc iar Dan Bălăcel domneşte peste o colecţie de piste goale, de pe care se ridică în zbor doar păsările cerului. Am explicat cetăţenilor în nenumărate ocazii ce cacealma sinistră au tras liberalii la aeroport, cum au au aruncat milioane de Euro pentru modernizarea terminalului de pasageri în condiţiile în care exista deja unul ce putea fi modernizat şi care avea o pistă standard funcţională şi posibilitatea de a opera zboruri de profil în mod regulat. Exact aici am vrut să ajung cu argumentaţia, după runde interminabile de declaraţii publice, în perioada pre-electorală, farsa liberalilor a ieşit la iveală, lăsându-i pe arădeni cu ochii în soare, adică fără posibilitatea de a utiliza serviciile vreunui operator de zbor. Bani în schimb s-au cheltuit şi încă se cheltuie, foarte mulţi chiar”, a declarat consilierul local social-democrat arădean, Adrian Todor. Alesul local a făcut o paralelă cu Aeroportul din Timișoara. „Mă întreb cum poate Consiliul Judeţean Timiş să gestioneze strategic relaţia cu companiile ce operează zboruri de pe aeroportul din Timişoara, în condiţiile în care la 1 septembrie Ryanair a lansat șapte noi destinații spre care pot zbura direct pasagerii care se îmbarcă la AIT: Berlin, Bruxelles, București, Düsseldorf, Frankfurt, Londra și Milano. Să mai amintesc că estimările arată o mobilitate a aproximativ 600.000 de pasageri în prima etapă de dezvoltare iar noua bază din Timișoara, cu o aeronavă alocată și o investiție de 100 m $ va susține 450 de locuri de muncă la aeroportul din capitala Banatului. Şi aici se naşte iar o întrebare legitimă, de ce a plecat în 2008 Ryanair din Arad ? Cine era la butoane la Consiliul Judeţean în acea perioadă, nu oare tot echipa PDL-PNL care ştie doar un singur lucru, să arunce cu bani publici în timp ce serveşte arădenilor minciuni pe fondul ineficienţei administrative şi a clientelismului politic”, a declarat Adrian Todor, liderul grupului PSD-ALDE din Consiliul Local Municipal Arad.

 

Comentarii

comentarii