Acasă Economic Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ va avea un sistem performant pentru zboruri în...

Aeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ va avea un sistem performant pentru zboruri în condiţii de vizibilitate foarte redusă

DISTRIBUIȚI

aeroportAeroportul Internaţional ‘Traian Vuia’ Timişoara (AIT) şi Romatsa DSNA Timişoara pun în funcţiune un sistem performant pentru a asigura operarea aeronavelor în condiţii de vizibilitate foarte redusă, a declarat miercuri presei Daniel Idolu, directorul aeroportului timişean.
După efectuarea unor lucrări, în perioada 2013-2014, care au constat în proiectarea şi instalarea sistemelor de balizaj luminos şi nagivaţie aeriană şi în urma elaborării ‘Procedurii de apropiere instrumentală de aerodrom’, sistemul va fi operaţional începând cu data de 5 februarie 2015.
‘Odată cu intrarea în vigoare a acestui sistem la AIT, aeronavele vor putea ateriza dacă condiţiile meteo asigură o vizibilitate de numai 200 m pe direcţia principală de aterizare – dinspre Est (categoria IIIA) şi de minim 350 de metri pe direcţia secundară de aterizare – dinspre Vest (categoria a II-a), fiind singura pistă din ţară dotată la acest nivel pe ambele direcţii pentru proceduri de aterizare în condiţii de vizibilitate redusă’, a precizat Daniel Idolu.
Astfel, va creşte categoria de operare a aeroportului şi va fi redusă distanţa minimă de operare pe direcţia de aterizare principală, după cum urmează: dinspre EST, Aeroportul va avea Categoria III A (de la Categoria a II-a cum este în prezent), respectiv, la un plafon al norilor de sub 30 de metri (în prezent) la peste 30 de metri, cu o vizibilitate în lungul pistei mai performantă, de la 350 de metri (în prezent) la 200 de metri.
În acelaşi timp, pe direcţia de aterizare secundară – dinspre VEST, au fost finalizate investiţiile în sistemele tehnice de balizaj precum şi elaborarea şi publicarea hărţilor de apropiere instrumentală, astfel încât, tot din 5 februarie 2015, şi pe această direcţie va creşte categoria de operare, de la un plafon al norilor de 60 de metri (în prezent) la 30 de metri şi cu o vizibilitate în lungul pistei care va putea scădea de la 550 de metri (acum) la doar 350 de metri.
‘Avantajul major al AIT – dotarea pistei la ambele capete cu echipamente de radio-navigaţie şi de balizaj luminos – este că permite aterizarea din orice direcţie, în condiţii de vizibilitate redusă, astfel încât pentru companiile aeriene înseamnă timp de zbor mai redus şi reducerea consumului de combustibil. Această facilitate oferită companiilor aeriene de către Aeroportul Timişoara va reduce considerabil riscul întârzierilor sau anulării curselor, iar pasagerii vor putea călători conform programului de zbor’, a mai afirmat Idolu.
Administraţia Aeroportului are o preocupare permanentă de a creşte siguranţa operaţiunilor aeriene, să ofere facilităţi suplimentare companiilor aeriene şi implicit, pasagerilor. Aceste dotări tehnice ale aeroportului trebuie corelate cu dotările tehnice ale aeronavelor precum şi cu nivelul de calificare al piloţilor, toate aceste condiţii fiind obligatorii pentru aterizarea şi decolarea în condiţii de vizibilitate redusă, a mai menţionat reprezentantul AIT.

Comentarii

comentarii