Acasă Administraţie Agenția Națională a Funcționarilor Publici a constatat mai multe prevederi legale încălcate...

Agenția Națională a Funcționarilor Publici a constatat mai multe prevederi legale încălcate în ultimele luni în Primăria Timișoara

526
DISTRIBUIȚI

Pe 28 iulie, Agenția Națională a Funcționarilor Publici (ANFP) a fost sesizată că la Primăria Timișoara ar fi fost încălcate mai multe dispoziții legale, în cazul unor numiri făcute de primarul Dominic Fritz. O parte a reclamațiilor făcute de Mirela Toc, o funcționară din primărie care i-a dat mai multe bătăi de cap și fostului primar Nicolae Robu, s-au confirmat, iar ANFP a dispus anularea unei dispoziții a primarului, dar și efectuarea unei verificări în legătură cu alcătuirea comisiei de disciplină.

Dacă în cazul numirii directorului executiv al Poliției Locale Timișoara, ANFP a constatat că au fost respectate toate normele legale, nu același lucru se poate spune și despre postul de șef al Biroului Salubrizare – Direcția Poliția Locală Timișoara. „Dispoziția  primarului  municipiului Timișoara nr. 762/17.06.2021 a fost revocată, întrucât Agenția nu a fost notificată potrivit dispozițiilor  art.  510  alin.  (11)  din  O.U.G.  nr.  57/2019,  cu  modificările  și  completările ulterioare”, se arată în răspunsul primit de Mirela Toc de la ANFP. Pe scurt, putea fi făcută o numire interimară, atât timp era trimisă către ANFP o notificare cu cinci zile înainte de emiterea dispoziției. În primul caz, acest lucru s-a întâmplat, dar în cel de-al doilea, nu.

O altă neregulă sesizată de Mirela Toc a fost legată de o persoană care, în urma unui concurs din luna mai, a fost angajată în primărie. „Aceasta nu a îndeplinit condițiile de vechime în specialitatea studiilor pentru ocuparea funcției publice de execuție vacante din clasa I, grad profesional principal la Serviciul spații verzi și locuri de joacă din cadrul Primăriei municipiului Timișoara, județul Timiș, din data de 20.05.2021 – proba scrisă, motiv pentru care Agenția a solicitat instituției publice documente în vederea exercitării tutelei administrative în speță, raportat la art. 403 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare și art. 3 alin. (2) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările și completările ulterioare”, notează ANFP în răspunsul adresat funcționarei.

 

Tot funcționara a sesizat alte probeleme, legate de concursul pentru postul de director executiv (grădinar-șef) al Direcției Infrastructura Verde – Direcția Generală de Investiții și Mentenanță, dar și de modul de alcătuire al Comisiei de disciplină și al Comisiei paritare din primărie. Ambele probleme au legătură, parțial, de noua organigramă, dar și de decizia Tribunalului Timiș de a o suspenda.

Concursul amintit nu s-a mai desfășurat, deci ANFP nu a putut identifica probleme. Totuși, în cealaltă problemă, așa cum a sesizat și sindicatul salariaților din primărie, există anumite neclarități de procedură, care ar putea avea impact în deciziile instanțelor legate inclusiv de organigramă. „Vă informăm că am inițiat un demers la această instituție publică, urmând a vă comunica rezultatul celor întreprinse, raportat la art. 401 alin. (1) lit. e) din actul normativ invocat”, se arată în finalul documentului semnat de Liviu Mălureanu, președintele ANFP.

Comentarii

comentarii