Acasă Cultura AnalogMania 2020 Timișoara: Cristian Graure – expoziție de fotografie & mixed media,...

AnalogMania 2020 Timișoara: Cristian Graure – expoziție de fotografie & mixed media, la FITT

DISTRIBUIȚI

La Casa Tineretului -Fundația Județeană pentru Tineret Timișoara, va fi deschisă expoziția de fotografie & mixed media After Image, a lui Cristian Graure, în data de 8 noiembrie, la ora 18.00, până aproape de sfârșitul lunii, în 29 noiembrie.

Evenimentul este organizat în cadrul Festivalului Internațional AnalogMania, ediția a VII a.

Cristian Graure a explicat: ”Seria lucrărilor personale expuse pe simezele galeriei reprezintă scenarii onirice introspective, fuziuni dintre formă şi percepție, redate prin dialoguri vizuale parţial abstractizate, care modulează imaginea asociată cu emoția.

Flexibilitatea în exprimare este redată prin formule – concepte asociate experienței și contextului spaţio-temporal, care pot fi percepute ca externalizări vizuale ale organizării memoriei.

Lucrările propun un itinerar vizual prin acorduri distanţate de coordonatele clasice ale reprezentărilor figurative, care prin fuziunea deliberată cu elementele grafice devin o pedanterie pustiită şi ţesută într-un orizont gol, dominate de un registru cromatic restrâns, ce conduc prin simbolică către un spaţiu al stărilor subiective.

Materialul utilizat este constituit dintr-o bază fotografică reductivă, „alterată” prin intervenţii media, spontane şi gestuale, care acţionează asemenea unui discurs creativ, „înstrăinat” și labirintic, compus din istorii subiective, private uneori de prezenţa siluetelor de referinţă, devenind „adaptări” constrânse într-un univers pseudo-real.

Caracteristicile specifice tehnicilor personale utilizate, au capacitatea de a încorpora simultan fragmente structurale și reprezentarea semi-figurativă a unor topografii vizuale, care prin gestualitatea actului, devin „colaje haptice” înregistrate analogic în materialul sensibilizat, suprafeţe tactile ce astfel nu mai pot fi reproduse.

Cadrele vizuale dominate de negrul „absolut”, vibrează prin ritmul grafic redat și de reutilizarea deliberată a materialului și resurselor fotografice, ce reduc astfel într-un mod metaforic conţinutul efemer al imaginii la o imediată și tulburătoare „nemișcare” a reprezentării”.

Comentarii

comentarii