Acasă Actualitate Asociaţia Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 și-a ales logo

Asociaţia Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 și-a ales logo

DISTRIBUIȚI

Reprezentanții Asociaţiei Arad – Capitală Culturală Europeană 2021 şi ai Primăriei Municipiului Arad au anunţat câștigătorul concursului lansat pentru logo.

Până la termenul limită pentru depunerea lucrărilor, 23 mai 2014, au fost depuse 55 de propuneri pentru logo și 16 pentru mascotă. Câștigător al acestei competiții a fost ales Sorin Neamțu, absolvent al Facultății de Arte, din cadrul Universității de Vest Timișoara care are și un master în pictură. Premiul pe care el îl primește este în valoare de câte 10.000 de lei. Dreptul de proprietate pentru logo va fi implicit transferat Asociaţiei. Juriul a ținut să precizeze că logo-ul desemnat câștigător este un logo de etapă și argumentul selecției a fost acela că persoana care a concurat nu a venit doar cu un  logo, ci și cu o propunere de identitate vizuală. „Faptul că decizia juriului a fost aceea de a selecta, prin intermediul unui concurs deschis, doar o identitate vizuală de etapă, nicidecum una definitivă, este de asemenea îmbucurător pentru mine. Mai cu seamă că o astfel de alegere este consistentă cu conceptul propus de mine pentru comunicarea candidaturii Aradului la titlul de Capitală culturală europeană. E un concept care propune mai degrabă dinamism decât confort birocratic, mai degrabă căutare, creativitate şi reinventare decât paseism şi admiraţie necritică faţă de tradiţie. O privire îndrăzneaţă spre viitor ar fi, în opinia mea, mai benefică acestei candidaturi decât nostalgia dublată de tentaţia muzeificării şi festivismului. Iată de ce, considerând că, în primul rând, adoptarea acestui concept de comunicare e importantă pentru Asociaţia dumneavoastră, voi dona Asociaţiei pentru promovarea candidaturii Aradului suma de bani anunţată drept premiu. Fac această donaţie cu speranţa că suma va fi utilizată tocmai pentru a implementa – prin materiale promoţionale, prin susţinerea unor evenimente şi a unor oameni cu idei noi – acest concept de comunicare. Pentru un proiect atât de ambiţios, nu e o sumă importantă. Însă m-aş bucura ca primele gesturi de vizibilitate ale Asociaţiei să fie consistente şi coerente cu acest prim pas spre redefinirea identitară a unui Arad în care provocarea creativă a viitorului să fie mai puternică decât paseismul auto-admirativ”, a declarat Sorin Neamţu, câștigătorul competiției.

Comentarii

comentarii