Acasă Actualitate Autostrada Vestului: organizări de şantier pe loturile 2 şi 3 Lugoj –...

Autostrada Vestului: organizări de şantier pe loturile 2 şi 3 Lugoj – Deva. Se pregăteşte fundaţia pe lotul 4

DISTRIBUIȚI

autostrada lugoj deva lot 2 3 4 1

Încep să se mişte lucrurile şi la loturile 2, 3 şi 4 de pe autostrada Lugoj – Deva.

Pe loturile 2 şi 3, respectiv Traian Vuia-Făget – Coşeviţa (lot 2), limită judeţ Hunedoara – Coşeviţa şi până între localităţile Lăpugiu de Jos şi Dobra – nodul Gothatea, în apropiere de Ilia (lot 3) – 52 de kilometri ambele loturi – constructorii se concentrează pe organizarea de şantier, identificarea traseului şi decopertarea stratului vegetal. Cele două organzări de şantier se află – una în localitatea Colonia Mică de lângă Făget şi alta în localitatea Teiu, la Est de Lăpugiu de Jos. 

Lotul 4 – mai avansat

autostrada lugoj deva lot 2 3 4 2

Mult mai avansate sunt lucrările pe lotul patru, de la viitorul nod rutier Gothatea (Ilia) şi până la actuala autostradă din dreptul localităţii Şoimuş, în lungime totală de circa 20 de kilometri. „Constructorul a avansat în sensul executării lucrărilor de săpătură, pregătirea fiundaţiei de autostradă, dar şi executarea de foraje pentru viiitoarele poduri şi podeţe de pe acest lot, unele lucrări de artă fiind deja la faza de fundaţie terminată, elevaţie parţial turnată. Se pregăteşte şi hidroizolaţia pe culeiele viitoarelor poduri”, spune Marius Popovici, inginer, consultant în domeniul construcţiilor civile, hidrotehnice şi rutiere.

Traseu pitoresc

Cele trei loturi (72 de kilometri) vor fi cele mai pitoreşti de pe întreaga autostradă a Vestului, drumul având traseu prin zone împădurite, începând cu porţiunea din Estul localităţii Margina, Timiş, şi până la Şoimuş. „Acest fapt va impune şi execuţia primelor overpass-uri ecologice pentru animalele sălbatice din zonă, lucrări similare celor din ţările învecinate, care asigură migraţia animalelor dintr-o parte în cealaltă a autostrăzii”, mai spune Popovici. Lotul patru va avea traseu pe partea dreaptă a Mureşului, râul fiind extrem de meandrat la Nord de localitatea Dobra, cu specificaţia că pe lotul 3 constructorul va avea o provocare deosebită, în sensul necesităţii construirii unui pod peste Mureş, în dreptul kilometrului 69. Termenul de finalizare a construcţiilor pentru toate cele trei loturi este sfârşitul anului 2015, conform declaraţiilor oficiale, în aşa fel ca întreaga autostradă Sibiu-Nădlac să fie terminată la sfârşitul anului viitor. Vis sau realitate?

Comentarii

comentarii