Pentru că, odată cu sfârşitul secolului XX, muzica simfonică românească a fost promovată şi încurajată aproape ostentativ de autorităţile de atunci, între marile creaţii apărute s-au strecurat şi destule lucrări mediocre, care profitau de spaţiul generos oferit de patriotismul mult prea tare afişat. După 1990, s-a trecut în extrema cealaltă, conducerile marilor instituţii de cultură nu au mai programat lucrările marilor compozitori români, de cele mai multe ori pe motivul că nu ar aduce public. Filarmonica „Banatul”, cunoscută şi apreciată în România şi pentru felul în care îi respectă pe marii creatori de muzică din ţară, promovează cu consecvenţă muzica lor, prezentând, din când în când, lucrări româneşti unui public cunoscător, aşa cum este cel timişorean. Maestrul Radu Popa a avut iniţiativa ca Timişoara să prezinte într-un concert simfonic trei orientări stilistice diferite, trei şcoli de compoziţie din mari oraşe ale ţării: Bucureşti, Cluj-Napoca şi Iaşi.
Vineri, 8 mai, concert-maestrul dr. Mircea Tătaru ne anunţă că vom putea asculta „Scene ludice” compus pentru formaţia „Trio Contraste” şi orchestră, de George Balint din Bucureşti, „Siciliana blues” pentru flaut, pian, percuţie şi orchestră, de Cornel Ţăranu din Cluj-Napoca, „Nebănuite trepte” pentru soprană şi grup instrumental de Viorel Munteanu din Iaşi şi opera „Revuluţia” de Adrian Iorgulescu din Bucureşti.
Această ultimă lucrare este o adaptare a piesei lui Caragiale „Conu Leonida faţă cu reacţiunea”, o operă în două acte care a avut premiera în 1991, la Bucureşti. „Astfel, Adrian Iorgulescu se înscrie în lista temerarilor compozitori care au pus pe note lucrări ale marelui dramaturg. Să ne amintim de Sabin Drăgoi care a scris „Năpasta”, Paul Constantinescu cu „O noapte furtunoasă”, Emil Lerescu cu lucrarea „D’ale Carnavalului”, Anatol Vieru cu creaţia sa „Telegrame”.
Urmează să vedem cine dintre marii noştrii compozitori va ceda tentaţiei de a compune o operă după capodopera „O scrisoare pierdută…””.
Sâmbătă, 9 mai, Filarmonica „Banatul” va organiza un concert extraordinar de Ziua Europei, într-un spaţiu inedit, la Pădurea Verde, cu începere de la ora 21.
Maestrul Walter Hilgers va dirija orchestra simfonică a Filarmonicii, care va interpreta suita „Tablouri dintr-o expoziţie” de  Modest Musorgski, cu orchestraţia lui Maurice Ravel.