Dacă de la începutul stagiunii am avut parte de concerte pentru violoncel, pentru pian, pentru două piane, pentru patru percuţii, arii pentru solişti vocali sau concerte pentru grupuri de instrumente, concertul simfonic de vineri, 11 decembrie, de la Filarmonica „Banatul” ne va oferi din plin frumuseţile sonore ale reginei instrumentelor – vioara. În prima parte vom asculta trei dintre cele mai cunoscute lucrări destinate viorii, toate compuse de Pablo de Sarasate: „Zigeunerweisen” pentru vioară şi orchestră, op. 20, Fantezia „Carmen” pentru vioară şi orchestră op. 25 şi piesa „Navarra” pentru două viori şi orchestră op. 33. „Bucuria audierii acestor lucrări de mare virtuozitate va fi încununată de faptul că cei doi protagonişti sunt violonişti de frunte ai Timişoarei, membri ai Filarmonicii „Banatul”: Cătălina Costin şi Gabriel Popa. Tensiunea emoţională va fi maximă la maestrul Gheorghe Costin, care va conduce concertul de vineri, pentru că între solistă şi dirijor nu este o coincidenţă de nume”, ne spune concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. În cea de-a doua parte a serii, virtuozitatea va atinge cote maxime, căci protagonist va fi întreaga orchestră. „Aşa cum s-a întâmplat şi cu lucrările altor compozitori, precum Pietro Mascagni, datorită operei Cavaleria Rusticana, şi compoziţiile valoroase ale lui Georges Bizet, datorită faimei extraordinare a operei Carmen, au fost puse în umbră. […] Cele două suite după muzica din opera Carmen, pe care le vom asculta în interpretarea orchestrei filarmonicii, au darul de a oferi şi scenelor de concert frumuseţea şi harul acestei compoziţii. A doua suită a fost aranjată de compozitorul Ernest Guirard, după moartea lui Bizet, care s-a întâmplat la scurt timp după premiera operei, neputând să se bucure de succesul ei şi neintuind faima extraordinară pe care o va avea până în zilele noastre. Cele două suite conţin cele mai frumoase pagini din Carmen, dar orchestrate altfel. Toate instrumentele de suflat ies în evidenţă prin inspirate solouri, de asemenea prima vioară, care ne va aduce aminte de frumoasa arie a Michaelei din actul 3 al operei”, ne mai povesteşte dl. Tătaru.