Concertul simfonic al Filarmonicii „Banatul”, programat pentru joi, 1 aprilie, va cuprinde „Concertul pentru vioară, violoncel şi orchestră în la minor, op. 102” de Johannes Brahms, „Farmecul Vinerii Mari” din opera „Parsifal”, de Richard Wagner şi „Toccata şi  Fuga in re minor BWV 565”, de Bach-Stokowski. „Concertul pentru vioară, violoncel şi orchestră în la minor, op. 102”, de Johannes Brahms a fost compus în vara anului 1887 şi, bineînţeles, a fost dedicat prietenului compozitorului, Josef Joachim. „Reeditând prin mijloace moderne vechiul concerto grosso pentru mai multe instrumente soliste, Brahms a îmbinat strălucit vechea tradiţie cu factura nouă corespunzătoare tehnicilor componistice ale vremii sale. Acest concert în care primează tehnica dezvoltării simfonice poate fi  denumit o simfonie cu două instrumente soliste. Partitura celor două instrumente soliste nu este un comentariu sau o însoţire a parcursului simfonic, ci este o adevărată piatră de încercare, atât prin exigenţele muzicale cât şi datorită dificultăţilor tehnice ale discursului”, ne spune concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. Frumuseţea acestui dublu concert ne vor fi dezvăluite de Corina Belcea-Fisher la vioară şi Pierre Doumenge la violoncel. Minunatul fragment din actul III al operei „Parsifal”, de Wagner, „Farmecul Vinerii Mari”, a fost programat de maestrul Gheorghe Costin, dirijorul concertului de joi seara, pentru a ne oferi, pe calea muzicii, frumuseţile primăverii şi multă lumină în Săptămâna Sfântă. În prima decadă a secolului al XVIII-lea, Johann Sebastian Bach a compus o lucrare  pentru orgă, „Toccata şi Fuga in re minor BWV 565”, care va deveni una din cele mai îndrăgite lucrări pentru acest instrument până în zilele noastre. „Datorită calităţilor sale, ea a fost folosită, în diferite variante, în filme artistice, filme de desene animate, în muzica rock, ba chiar, sub formă de mici fragmente, este utilizată ca sonerii pentru telefoanele mobile”, ne mai povesteşte dl. Tătaru.