Concertul vocal-simfonic al Filarmonicii „Banatul” de vineri, 29 ianuarie, ora 19, stă sub semnul impresionismului şi a celor doi mari compozitori Claude Debussy şi Maurice Ravel, maestrul Gheorghe Costin, dirijorul concertului, structurând concertul pentru a reliefa asemănările, dar şi deosebirile dintre concepţiile muzicale ale celor doi creatori. Seara de vineri se va deschide cu „La plus que lente”, un vals de mici dimensiuni aranjat pentru orchestră de cameră, la care se adaugă un flaut, un clarinet, un pian şi un ţimbal. „Debussy a compus lucrarea pentru pian, mai apoi a transcris-o pentru orchestră mică, probabil pentru a putea fi interpretată în saloanele pariziene”, ne spune concert-maestrul dr. Mircea Tătaru. În continuare, se va putea audia „Concertul în sol major pentru pian şi orchestră”, compus de Ravel între anii 1929 şi 1931. Concert are o structură clasică, dar de o vitalitate excepţională, cu o exprimare plină de curaj şi virtuozitate. Concertul va fi interpretat la Timişoara de pianistul Csiky Boldizsár jr. Pe programul serii, urmează din nou o lucrare semnată de Debussy – „un adevărat manifest al impresionismului francez”, „Preludiul la după amiaza unui faun”. „Lirism, unduiri, culori, armonii, miraj, toate pot fi întâlnite în această capodoperă saturată de miraj impresionist. Ascultătorul este invitat să renunţe la descoperiri de sensuri, fiind mai aproape de muzică dacă se lasă în voia simţurilor şi propriei sensibilităţi”, ne mai spune dl. Tătaru. Concertul vocal-simfonic se încheie cu Suita a II-a a capodoperei lui Ravel, „Daphnis şi Chloe”. „Acest balet compus în 1912 şi-a găsit o cale mai plină de succes din 1913, când Ravel l-a transformat în două suite simfonice. Este o superbă poveste de dragoste extrasă din romanul lui Longus, romancier grec din secolul II. Ordinea pieselor din suite o urmează exact pe aceea din muzica baletului. […]  Debussy, deschizătorul de drum, ne descoperă un climat stilistic al visării, poeziei, armoniei, fluidităţii”. Varianta vocal-simfonică pe care o vom putea asculta va fi interpretată de corul „Ion Românu”, pregătit de dirijorul Iosif Todea.