Acasă Actualitate Aviația militară este din nou în doliu

Aviația militară este din nou în doliu

DISTRIBUIȚI

Un MiG-21 LanceR s-a prăbuşit sâmbătă în timpul unui show aviatic la Baza Aeriană Borcea. Pilotul avionului a murit. El avea 36 de ani şi era pilot-şef în cadrul Escadrilei 861 Aviaţie Luptă, Baza 86 Aeriană Feteşti. MApN a înfiinţat o comisie tehică pentru a stabili cauzele accidentului, iar zborurile de instrucţie cu astfel de avioane au fost oprite. De asemenea, MApN a sesizat parchetul Militar. Pilotul decedat avea 400 de ore de zbor din care 250 erau cu MiG – 21.

”La numai câteva săptămâni de la pierderea generalului de flotilă aeriană (pm) Ion Stăiculescu, Aviația Militară este iar în doliu.

Un accident dramatic s-a petrecut ieri la Baza Aeriană 86 Borcea. O aeronavă MiG 21 LanceR s-a prăbușit, în accident pierzându-și viața, la doar 36 de ani, locotenentul comandor Florin Rotaru.

Aviația militară ne oferă, din păcate, și astfel de situații dramatice. Le-am trăit de prea multe ori în cariera de pilot militar.

Nu puține sunt cazurile în care aflăm că profesioniști valoroși ai acestui domeniu pleacă dintre noi prea devreme, din cauza condițiilor riscante și dificile în care își desfășoară activitatea.

Cred că politicienii ar trebui să acorde mult mai multă atenție acestor oameni a căror viață e pusă în totalitate în slujba țării și să acorde mult mai multă grijă nevoilor și problemelor specifice acestei categorii profesionale.

Politicienii și oamenii, în general, ar trebui să știe că un pilot militar care zboară cu un MiG-21 LanceR sau cu un F-16 câștigă între 2 și 5 ori mai puțin decât un pilot dintr-o companie aeriană și că pensia aceea “nesimțită” a unui pilot militar este mult, mult mai mică decât cea a unui magistrat, a unui parlamentar sau a unuia care a fost în aviația civilă, de multe ori chiar și a unuia care, în armată fiind, nu a făcut altceva decât să plimbe hârtiile dintr-un birou în altul.

Prea multele probleme cu care piloții militari se confruntă sunt greu de înțeles de către politicienii care își desfășoară activitatea în fotoliile de piele din Parlament.

Din scaunul de catapultare, care uneori nu pleacă suficient de repede din cabină pentru a-ți salva viața, toate aceste realități se văd însă cu totul altfel.

Ieri, lt.cdor. Florin Rotaru a luat, în câteva fracțiuni de secundă, o hotărâre decisivă pentru cursul liniei fragile care desparte viața de moarte.

Am convingerea că a făcut tot ce i-a stat în putință pentru a evita un dezastru de proporții greu de apreciat, dat fiind numărul de peste 3000 de persoane care participau la demonstrația de la Baza Aeriană.

Decizia de a întârzia propria catapultare l-a costat, însă, viața.

Ca fost pilot militar și membru al Comisiei de apărare, ordine publică și siguranță națională a Senatului României îmi plec fruntea în fața spiritului de sacrificiu dovedit de colegul nostru.

Sunt alături de familia îndoliată și transmit condoleanțele mele sincere Forțelor Aeriene Române, tuturor colegilor și camarazilor noștri de la Baza Aeriană 86 Borcea”, spune Nicu Fălcoi, Senator USR – Circumscripția electorală nr. 37 Timiș.

Comentarii

comentarii