Acasă Economic Banca Transilvania si Western Union lansează serviciul de transfer de bani prin...

Banca Transilvania si Western Union lansează serviciul de transfer de bani prin Mobile Banking

DISTRIBUIȚI

Western Union – unul din liderii globali în servicii de plăţi – şi Banca Transilvania – una dintre cele mai mari bănci locale – lansează, în premieră în România, serviciul de transfer de bani prin Mobile Banking.

Noul serviciu permite trimiterea şi primirea de bani prin Western Union Money Transfer în și din România şi/sau străinătate prin BT24 Mobile Banking, mBT24 (www.bt24.ro) al Băncii Transilvania. Astfel, clienții băncii pot opta să facă transferuri financiare direct de pe telefonul lor mobil, banii ajungând sau putând fi primiți în doar câteva minute din rețeaua de 515.000 de locații ale Agenților Western Union din 200 de țări și teritorii din întreaga lume. „Vedem că tot mai mulți consumatori își doresc să utilizeze sau utilizează deja noile tehnologii când primesc sau trimit bani. Astfel, transferurile de bani Western Union pe canalele electronice în cadrul băncilor au cunoscut o creştere de peste 50% în 2012 la nivel global. Prin lansarea transferurilor de bani prin Mobile Banking extindem și facilităm accesul clienților din România la serviciile Western Union, în linie cu strategia noastră globală de evoluţie într-o companie multi-canal, multi-produs. Ne dorim să punem la dispoziția consumatorului accesul digital la serviciile Western Union, alături de serviciul nostru clasic de transfer de bani”, spune Gabriel Sorbo, director regional Western Union Italia, Spania, România, Grecia, Bulgaria, Portugalia, Malta şi Cipru.
Serviciul este accesibil clienţilor Băncii Transilvania 24/7, putând fi folosit de cei care au un cont deschis în Lei, Euro şi/sau USD. Clienţii pot trimite bani atât în străinătate, în reţeaua globală Western Union din peste 200 de ţări şi teritorii din lume, cât şi în România, direct din conturile personale, prin serviciul Mobile Banking mBT24. Se pot, de asemenea, primi sume de bani trimise prin Western Union din reţeaua internaţională sau locală, care vor fi virate direct în conturile personale ale destinatarilor. „Datorită parteneriatului cu Western Union lansăm încă un serviciu în premieră pentru România, continuând să venim astfel cu soluţii pentru ca transferul de bani oriunde în lume să fie tot mai accesibil. În 2012, am lansat – tot în premieră naţională – serviciul de transfer de bani prin Internet Banking, iar în 2010 am marcat o premieră mondială, prin lansarea serviciului de transfer de bani prin bancomat” – declară Ömer Tetik, director general, Banca Transilvania. În cazul trimiterilor de bani prin serviciul de Mobile Banking mBT24, într-o primă fază, clienții pot efectua transferuri către beneficiarii pre-definiți pe Gold cardul Western Union. În faza a doua, estimată să fie implementată până la sfârșitul acestui an, va fi lansată și o aplicație pentru smartphone și tablete care va permite transferul către orice beneficiar, în cazul trimiterilor de bani. Gold!card, emis de Western Union, ajută la identificarea, în BT, a unei persoane înregistrate anterior în sistemul de transfer de bani al Western Union, tranzacţia având loc astfel mult mai rapid.

Cum funcţionează noul serviciu Western Union de transfer de bani prin Mobile Banking

Serviciul se accesează de pe un telefon mobil, browser-based (www.bt24.ro) și funcționând pe majoritatea tipurilor de telefoane mobile (standard și smart phone). Accesul se face pe bază de user și parola – aceleași ca în cazul folosirii serviciului de internet banking – sau pe baza de token. Autorizarea tranzacției la final se face la userii care au token, pe bază de token, iar la userii care au autorizare pe SMS, pe bază de parolă. Pentru a trimite bani prin serviciul Western Union prin Mobile Banking – mBT24, clienţii trebuie să aibă un cont în Euro, USD şi/sau Lei deschis la Banca Transilvania, să dețină un telefon mobil şi să fie abonaţi la serviciul de Mobile Banking al Băncii Transilvania. De asemenea, clienţii trebuie să deţină un gold!card emis de Western Union pentru a putea selecta beneficiarul transferului dintr-o listă predefinită. În vederea efectuării tranzacției, clienţii mai trebuie să accepte termenii şi condiţiile aferente transferului, să selecteze ţara de destinaţie, să introducă suma transferată şi valuta la destinaţie. Odată cu finalizarea tranzacţiei, contul clientului este debitat cu suma trimisă şi comisionul aferent tranzacţiei. Pentru a primi bani prin prin serviciul Western Union Mobile Banking – mBT24, destinatarul trebuie să aibă un cont în Lei şi/sau Euro sau USD la Banca Transilvania, să fie abonat la serviciul de Mobile Banking al Băncii Transilvania şi să cunoască detaliile tranzacţiei Western Union: MTCN-ul (Money Transfer Control Number), suma trimisă, valuta în care a fost trimisă şi ţara de origine. Clientul trebuie să selecteze serviciul Western Union, să citească şi să accepte termenii şi condiţiile aferente transferului și să introducă detaliile tranzacţiei. Apoi banii sunt viraţi direct în contul său: pentru tranzacţiile pe teritoriul României, tranzacţia va fi plătită în aceeaşi valută în care a fost trimisă; pentru tranzacţiile din străinătate către România, contul clientului este creditat cu suma aşteptată în valuta contului. În cazul în care suma primită este într-o valută diferită de valuta contului, aceasta va fi convertită în valuta contului la cursul de schimb al Băncii Transilvania. Clientul poate opta pentru o nouă operaţiune de transfer sau poate să îşi retragă banii din cont de la unul dintre ghişeele băncii. În cazul în care deţine un card bancar ataşat la contul curent, poate alege să îşi retragă banii de la un ATM sau poate decide să plătească cu cardul la comercianţii acceptanţi cu contravaloarea sumei respective, beneficiind de comision 0%.

Comentarii

comentarii