Acasă Economic Bega, perla Banatului, promovată de români şi sârbi pentru dezvoltarea turismului

Bega, perla Banatului, promovată de români şi sârbi pentru dezvoltarea turismului

DISTRIBUIȚI

canalul begaTimişoara este tot mai aproape de momentul în care Canalul Bega va redeveni navigabil, cu deschidere la Dunăre, prin Tisa, pe teritoriul Serbiei. Pentru aceasta, reprezentanţi ai Agenţiei de Dezvoltare Economico-Socială Timiş (ADETIM), împreună cu partenerii din Zrenianin (Serbia) au discutat joi, la Timişoara, despre aspecte ale promovării rezultatelor finale ale unui proiect care se derulează în acest scop (JOINT DEVELOPMENT OF ROMANIAN – SERBIAN BEGA CHANNEL TOURISM POTENTIAL CAPITALIZATION STUDY AND PROMOTION OF CROSS-BORDER FOREGROUND INVESTMENTS). Pe baza acestui plan comun de acţiuni agreat de ambele părţi se va dezvolta următorul proiect care vor transforma acest canal într-un veritabil bazin turistic, cu avantaje economico-sociale redutabile.
„Dorim refacerea navigabilităţii pe Canalul Bega, dezvoltarea funcţiunilor şi serviciilor de turism de-a lungul Canalului Bega, pentru că noi ne propunem să facem din acest obiectiv, împreună cu Serbia,o viitoare atracţie turistică pentru servicii de agrement sau petrecerea timpului liber”, a spus Sergiu Bălaşa, director executiv ADETIM.
Unele proiecte, precum pista de ciclism de-a lungul falezei, sunt deja în derulare şi se vor bucura de completări. Fiecare parte (română şi sârbă) va selecta câte un proiect care va fi promovat pentru a beneficia de finanţări europene în următorul ciclu financiar european necesare realizării infrastructurii de refacere a canalului şi refuncţionalizarea ecluzelor de la Sânmihaiu Român (punctul-cheie pentru navigabilitate, pentru că asigură volumul necesar de apă în albie).
Potrivit Menuţei Iovescu, consultant de specialitate în cadrul proiectului, a menţionat faptul că în momentul de faţă „infrastructura de transport persoane/turişti este insuficient dezvoltată, fie că vorbim despre transportul rutier, aerian, feroviar; ofertele turistice sunt insuficient promovate şi sunt puţine în comparaţie cu destinaţiile regionale de turism; resursele umane din turism sunt supracalificate, dar necalificate în domeniul turismului., iar calitatea serviciilor turistice este variabilă”.
Proiectul beneficiază de un buget total de aproape 500.000 de euro, din care finanţarea nerambursabilă din fonduri IPA este de 424.319 de euro, cofinanţare bugetul de stat al României este de 43.981 de euro, cota de cofinanţare locală a Consiliului Judeţean Timiş (prin ADETIM) este de 6.766 de euro, iar cofinanţarea locală a parteneri sârbi se ridică la 24.132 de euro.
Chiar dacă Timişoara nu va deveni un port de anvergura „Stelei Nordului”, va avea o activitate portuară pentru mentenanţă sau reparaţii.
De-a lungul întregului curs de apă, atât în Timişoara, cât şi în aval de oraş, se vor amenaja faleze, se vor construi pontoane de ambarcare/debarcare şi alte facilităţi.

Comentarii

comentarii