Acasă Actualitate Blasfemie la Timișoara: Catedrala Mitropolitană pictată fără semnul crucii, pe un perete...

Blasfemie la Timișoara: Catedrala Mitropolitană pictată fără semnul crucii, pe un perete în Complexul Studențesc

1023
DISTRIBUIȚI

O imagine revoltătoare pentru orice timișorean a apărut acum câteva zile pe un perete din Complexul Studențesc. Catedralei Mitropolitană a fost pictată de un ”artist” fără semnele crucii creștine.

Amănuntul a fost observat de fostul viceprimar al Timișoarei, Adrian Orza, și, imediat a luat atitudine pe facebook, atrăgând atenția că aici e vorba de o nouă revoluție: neomarxismul ateu, care sfidează cu mare tupeu Revoluția din Decembrie 1989 care a fost creștină.

”În 1989 oamenii acestui oraș luptau în stradă împotriva unui regim represiv, ateu și odios. În genunchi, cu față spre superbă Catedrala Mitropolitană sute de mii de oameni spuneau Tatăl Nostru”, amintește Orza.

Redăm cuvintele de revoltă ale lui Adrian Orza:

”În complexul studențesc din Timișoara a apărut acest graffiti pe un bloc. Imaginea Catedralei Mitropolitane de la care au fost rase semnele Crucii. ”Opera de artă” e girată de Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană.

E a două oara când Catedralei noastre i se fac dispărute crucile. Dată trecută s-a spus că e o eroare de IT, și astfel flyerele respective au ieșit eronat la tipar. O minciună, evident. Întărită și de noul episod de care vorbesc acum. În 1989 oamenii acestui oraș luptau în stradă împotriva unui regim represiv, ateu și odios.

În genunchi, cu față spre superbă Catedrala Mitropolitană sute de mii de oameni spuneau Tatăl Nostru. Da, Revoluția din decembrie 1989 a fost și una creștină. Iată că la 30 de ani, o nouă ‘revoluție’ începe să își facă prezența tot mai acut. Să nu ne ascundem după cuvinte sau degete! E vorba de mișcarea culturală neomarxistă ce bântuie azi Europa și Statele Unite-Progresismul.

Înțeleg liberă exprimare și tot ce ține de libertăți. Am luptat și eu în stradă pentru ele. Dar, totuși, nu mă voi lasă ademenit să cred că toate aceste întâmplări sunt doar despre artă. Ostentația cu care se întâmplă astfel de lucruri nu îmi poate jigni doar inteligență. Catedrala Mitropolitană e un simbol. E o referință în istoria acestui oraș. Lăsați-ne simbolurile în pace!

Iată că paradoxul crucii constă și în faptul că la picioarele ei s-au întâlnit răutatea oamenilor, ura și păcatul lor cu dragostea și puterea lui Dumnezeu.

Omul viitorului fără credință? O găină care aleargă fără cap , de colo colo”.

Ionuț Suciu, manager teritorial la Asociația Timișoara Capitală Culturală, cel care s-a ocupat de proiectul mult mai amplu la care au participat mai mulți artiști, a spus că Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană nu a impus nimănui nimic și nu a girat opera de artă. Asta a fost concepția artistului/

”Este o lucrare a artistului bucureștean Lucian Sandu Milea. El a fost selectat în urma unui concurs de un juriu de specialitate. Nu e lucrarea postată în întregime. Am văzut și eu imaginea după ce a fost semnalată problema respectivă. E o lucrare artistică, probabil aceasta a fost viziunea artistului. Noi nu am vrut să aducem niciun fel de atingere niciunui cult sau creștinilor. Nu a fost ceva intenționat”, este de părere Suciu.

Juriul a fost format din: Dana Constantin, Uniunea Artiștilor Plastici Timișoara, Rebeca Bedelean, Societatea Piesagiștilor, Andreea Simici, arhitect, Ana Adam, profesoară și artistă, și Lelinda Terek.

Comentarii

comentarii