Acasă Economic Brandul Profi – de la discounter la magazin de proximitate

Brandul Profi – de la discounter la magazin de proximitate

DISTRIBUIȚI

Marți, la doar o zi după ce au fost închise, toate unitățile Profi s-au redeschis într-un format diferit: magazinele de proximitate Profi. Deja alarmați de zvonurile care circulau pe seama retailerului Profi, cum că fie se va închide definitiv, fie va fi preluat de un alt mare retailer, mulți clienți au avut surpriza să constate pe 13 februarie ă toate cele 107 magazinele din acest lanț erau închise și aveau folie neagră pe geamuri. 

Ei băteau la ușa care de obicei se deschidea singură înaintea lor, dar din interior li se răspundea:  “Astăzi magazinul este închis, nu se fac nici un fel de vânzări.” Mulți s-au întrebat ce să facă pentru a menține magazinele care le veneau atât de la îndemână în cartier, mai cu seamă acum, când e frig și e greu sa ajungi la piață, alții s-au adresat companiei, prin telefon și email, cu rugămintea “Nu închideți magazinele”. Misterul s-a dezlegat marți, când ușile s-au deschis din nou singure și lumea a putut aflat noutatea: Profi s-au transformat din magazine discount, în magazin moderne, de proximitate. “Știam din cifre că magazinele noastre sunt apreciate, deoarece zilnic între 120.000 și 160.000 de cumpărători ne trec pragul, dar nu ne-am așteptat chiar la un asemenea val de simpatie”, a declarat Pawel Musial, directorul general al companiei Profi Rom Food. “S-a schimbat mediul de afaceri în retail, iar granițele dintre magazinele de discount, supermarketuri și hipermarketuri au devenit tot mai incerte, fiecare dintre aceste categorii împrumutând din metodele și atracțiile celorlalte, cu accent pe confort, calitate și comoditate. Schimbarea cere inovație, iar noile magazine Profi au acceptat provocarea și au ieșit la înaintare cu un nou concept de proximitate care oferă toate aceste calități menținând, totodată, unele dintre cele mai mici preturi de pe piață,” a adăugat Pawel Musial. Rețeaua, care se definește în prezent ca rețea de magazine de proximitate, urmează să deschidă cel puțin 25 de noi magazine în 2012, menținându-și astfel poziția din topul retailului românesc. Schimbările s-au petrecut treptat pe parcursul ultimilor doi ani. Aspectul de “magazie” a rămas de domeniul trecutului, locul lui fiind luat de un design atractiv, iar legumele și fructele, precum și produsele de panificație și de grill sunt acum prezentate în majoritatea magazinelor Profi. Pentru a asigura un plus de confort, multe dintre magazinele din întreaga tara funcționează în regim non-stop. Varietatea produselor a sporit, iar gama a crescut de la 1.500, la aproape 5.000 de produse dintre care mai bine de 90% provin din România. “Ne-am epurat și ne-am reorganizat stocurile astfel încât să venim cu adevărat în întâmpinarea nevoilor clienților noștri, susținând totodată economia românească prin încurajarea cu prioritate a producătorilor locali”, a declarat Pawel Musial. Schimbarea stocurilor s-a încheiat cu ocazia recentelor lichidări de iarnă. Aprovizionarea magazinelor Profi se face centralizat, prin depozitul de la Cluj, iar sistemul de fidelizare prin intermediul cardurilor Profi permite cunoașterea nuanțată a preferințelor clienților. Toate acestea conduc la o ofertă precisă cu ajutorul căreia magazinele Profi mențin volume ridicate de vânzări chiar și în condițiile scăderii nivelului de trai. De asemenea, acest sistem permite reducerea considerabilă a costurilor, astfel încât magazinele Profi pot menține prețurile scăzute și să ofere în permanență promoții.

Comentarii

comentarii