Acasă Actualitate Brandurile internaționale de retail sunt interesate să intre în Timișoara. Cererea pentru...

Brandurile internaționale de retail sunt interesate să intre în Timișoara. Cererea pentru suprafețe mari a crescut

DISTRIBUIȚI

România este o piață atractivă pentru retailerii internaționali, cu numeroase avantaje, cum ar fi o putere crescută de cumpărare, un procent mai mare de cheltuieli pentru produse de retail (11% în România, ceea ce plasează țara noastră pe locul doi după Polonia în regiunea Europa Centrală și de Est), un apetit ridicat pentru branduri noi, forță de muncă educată și o rată foarte scăzută a spațiilor moderne de retail vacante (sub 3%).

Cu 165.800 metri pătrați în construcție, peste 60% din stocul total de retail este dispus în cele mai mari orașe regionale, iar o parte semnificativă din acesta este dedicat parcurilor de retail.

Suplimentar, 180.000 metri pătrați sunt planificați să fie adăugați la stocul modern de retail existent în toată țara datorită creșterii cererii.

Stocul de spații moderne de retail va ajunge la aproximativ 4,2 milioane metri pătrați în 2022, potrivit raportului Romania Retail Destinations 2022, lansat de CBRE România.

“Pe fondul ridicării restricțiilor impuse de pandemie, România a devenit o piață foarte atractivă pentru companiile de retail internaționale, care sunt interesate să închirieze suprafețe mari, adesea peste 1.500 mp-2.000 mp. Mai mult decât atât, retailerii locali intenționează să-și extindă afacerile prin deschiderea de noi magazine în centre comerciale, ceea ce indică un apetit uriaș pentru închirierea de spații de retail”, a spus Carmen Ravon, de la CBRE România, liderul pieței de consultanță imobiliară.

Din punct de vedere al stocului total de spații de retail existente, Timișoara se află pe locul doi la nivel național, cu 199.200 metri pătrați. În ceea ce privește spațiul de retail în construcție, Timișoara se află pe locul trei.

Totodată, în ceea ce privește orașele cu cea mai mare suprafață a centrelor comerciale, Timișoara, cu 170.000 metri pătrați, se află pe locul trei, urmată de Cluj-Napoca (peste 123.000 metri pătrați) și Constanța (118.000 metri pătrați).

“România se situează pe locul cinci în ceea ce privește densitatea spațiilor de retailul modern în Europa Centrală și de Est, cu 205 metri pătrați la 1.000 de locuitori, după Slovacia, Cehia, Polonia și Ungaria. Suntem doar la jumătate comparativ cu prima țară din clasament, ceea ce se traduce printr-un potențial excelent de creștere apieței locale de retail, de altfel în următorii doi ani densitatea medie de retail a țării este de așteptat să crească cu un minim de 25%”, a explicat Daniela Gavril, de la CBRE Romania.

Nu este deloc întâmplător faptul că 14 branduri noi importante, cum ar fi Primark, JD Sports, Foot Locker, Tedi, Bath & Body Works, Cyberjump sau Poke House au intrat pe piața românească în acest an.

“Retailerii internaționali sunt atrași de oportunitatea intrării pe piața locală, considerând România o piață de încredere. Dacă în timpul pandemiei formatele de tip parc de retail au înregistrat cifre de afaceri foarte bune, observăm acummarile centre comerciale înregistrând cifre de trafic și vânzări în creștere, cu o valoare a coșului de cumpărături chiar mai mare decât cea din perioada similară de dinainte de pandemie, deoarece clienții au regăsit interesul față de experiența cumpărăturilor. Hipermarketurile își reduc suprafețele, parcurile de retail sunt principalele dezvoltări ale anului, dar mall-urile sunt cele mai avantajate modele de business în prezent. În următorii ani, modelul de business al hipermarketului se va reinventa – procesul de optimizare a suprafeței va continua, iar zona nealimentară va fi înlocuită cu o zonă de alimente proaspete. Mai mult, în formatele de tip mall, suprafața hipermarketurilor va fi redusă cu o medie de 5.000 metri pătrați, iar zona obținută va găzdui noi magazine”, a mai spus Carmen Ravon.

Comentarii

comentarii