Acasă alegeri locale 2012 Bucureştiul susţine marile proiecte ale Timişoarei propuse de Nicolae Robu

Bucureştiul susţine marile proiecte ale Timişoarei propuse de Nicolae Robu

DISTRIBUIȚI

FOTO & VIDEO

 Interviu cu preşedintele PNL Timiş, candidat USL la Primăria Timişoara

„Oferta pentru Primăria Timişoarei răspunde cerinţelor pentru un oraş de secol XXI”, a spus ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Eduard Hellvig, vorbind, recent, despre candidatul USL la Primăria Timişoara, senatorul liberal Nicolae Robu. Preşedintele PNL Timiş detaliază câteva dintre proiectele mari pe care le are în plan pentru mandatul 2012 – 2016, proiecte care se referă la partea de trafic şi infrastructură rutieră, segmente de maxim interes pentru timişoreni. 

 
Timişoara are câteva probleme majore în ceea ce priveşte traficul: există întreruperi în circulaţie din cauza canalului Bega şi a liniilor de cale ferată, nu există parcări destule… Dumneavoastră şi echipa de consilieri aţi gândit câteva proiecte pentru a asigura un trafic mai fluent în oraş. Despre ce este vorba?
 
Într-adevăr, unul dintre proiectele mele, menite să contribuie la fluidizarea traficului în Timişoara este lărgirea trecerilor pe sub calea ferată. Am discutat asupra acestui subiect şi cu Ministrul Transportului, Ovidiu Silaghi, care a fost convins de raţionalitatea acestei idei şi a promis tot sprijinul pentru materializarea ei. Primul pasaj pe care aş dori să îl lărgim pe sub calea ferată este cel de pe strada Circumvalaţiunii, pasajul Jiul. În acest punct, traficul este îngreunat, existând o singură bandă de circulaţie pe sens, sub pasaj. Proiectul pe care doresc să îl promovez este lărgirea pasajului astfel încât să poată permite încă trei benzi pe lângă cele existente. Pe sensul de mers spre nord vom realiza două benzi şi pe sensul de la nord înspre sud, alte trei benzi. În mod evident, traficul în aceste condiţii va fi mult fluidizat în această zonă care creează foarte multe probleme timişorenilor. Investiţia este realizabilă. Acest obiectiv este susţinut de guvernul USL, angajat fiind de însuşi ministrul Transporturilor.
 
Această lucrare ar intra în strategia pentru închiderea inelelor de circulaţie…
 
Da, trebuie să mai precizez că lucrarea de la pasajul Jiul – Circumvalaţiunii se poate face fără oprirea circulaţiei existente şi face parte din strategia pentru închiderea inelului II de circulaţie. În această strategie intră şi unele modificări de trafic pentru bd. Take Ionescu, cu crearea unei giraţii mai largi la strada Baader. Înspre zona Tipografilor s-ar face o extindere cu două benzi, fără oprirea circulaţiei. 
 
O altă zonă de trafic intens, unde se produc deseori blocaje, este pasajul de la Popa Şapcă. Aveţi un proiect de lărgire şi pentru această zonă. Puteţi detalia?
 
La pasajul Popa Şapcă, ştim foarte bine că este o zonă cu trafic intens, este o zonă comercială în imediata vecinătate şi drept urmare ambuteiajele sunt greu de suportat de către şoferi. În momentul de faţă există o singură bandă pe sens, de fapt o bandă şi jumătate sub pasaj. Ceea ce propunem este să se lărgească această trecere pe sub calea ferată pentru realizarea a încă două benzi, încât în final să avem două benzi pe sens. Desigur, preocuparea pe care o avem este şi pentru realizarea unei piste pentru biciclete pe fiecare sens de mers. 
 
Sunt proiecte ambiţioase, care probabil costă foarte mult. Aţi estimat de ce sumă ar fi nevoie pentru lărgirea celor două pasaje şi de unde ar veni banii?
 
Calculele făcute de specialişti au arătat că ar fi vorba despre aproximativ 10 milioane de euro pentru o asemenea lucrare, incluzând lărgirea pasajelor, modificările, extinderile căilor de rulare şi toate lucrările conexe. Ca sursă de finanţare, ne bazăm pe Ministerul Transporturilor pentru partea de cale ferată, pe bugetul local şi alte surse ce le putem atrage. După cum spuneam, ministrul de resort, Ovidiu Silaghi, a dat asigurări că aceste proiecte sunt în atenţia sa. 
 
{vsig}galerie/propuneri robu{/vsig}</p>
 
În toate discursurile electorale şi pre-electorale, aţi subliniat importanţa realizării proiectelor mari, de anvergură. Unul dintre acestea era şi construirea a cel puţin unui pod nou peste Bega. Unde credeţi că este nevoie de un prim pod? 
 
Timişoara a fost gândit ca oraş astfel încât traficul să se desfăşoare pe inele. Din păcate, nu avem la ora actuală niciun inel perfect funcţional, fără nici o strangulare. Putem să aducem o contribuţie substanţială la folosirea pentru trafic a inelului IV. Pe strada Bobâlna se termină brusc orice traseu datorită faptului că acolo nu există un pod peste Bega. Am asumat în programul meu pentru Timişoara şi realizarea a cel puţin un pod. Vrem să realizăm un pod peste Bega în această zonă astfel încât inelul IV să poată fi folosit. Podul ar urma să aibă, în final, patru benzi, dar el poate fi realizat în etape: mai întâi un pod cu două benzi şi apoi, sigur, extinderea lui cu încă două benzi. Peste tot în tot facem, trebuie subînţeles că vom realiza şi piste pentru biciclete. Traficul va fi fluidizat în momentul în care acest obiectiv va fi realizat şi eu am convingerea că el poate fi realizat. Şi asupra acestui aspect am discutat cu ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, şi avem tot suportul din partea domniei sale.
 
Campania electorală a USL pentru localele din 10 iunie 2012 se referă foarte mult la ideea de „schimbare”. Ce înseamnă schimbarea, de fapt?
 
Schimbare înseamnă nu numai înlocuirea primarului, ci înlocuirea unei anumite stări de fapt, a unui anumit mod de a gândi proiectele pentru Timişoara, de a le pune în practică şi de a relaţiona cu cetăţenii, într-o formă pe care cetăţenii Timişoarei o merită. Noi dorim să oferim o alternativă mult mai apropiată de cetăţeni, o alternativă în care să ne consultăm cu ei, să îi tratăm cu tot respectul şi să promovăm proiecte care să le îmbunătăţească viaţa. Nu este important să avem studii de fezabilitate, strategii, proiecte ţinute în sertare, ci este esenţial să avem proiecte puse în operă. Noi vom aborda lucrurile la o altă scară şi cu o altă viteză. E nevoie de preocupare şi de spirit gospodăresc pentru a mobiliza capitalul existent. Eu şi colegii mei suntem convinşi că a venit vremea schimbării şi am observat că şi timişorenii vor schimbarea şi apreciază că ne-am angajat la aşa ceva.
 
 

Comentarii

comentarii