Acasă Actualitate Cabinet de robotică la Școala Gimnazială 30: primul proiect de bugetare participativă...

Cabinet de robotică la Școala Gimnazială 30: primul proiect de bugetare participativă al Primăriei Timișoara

DISTRIBUIȚI

Elevii din Timișoara au la dispoziție de vineri, 27 ianuarie, un cabinet de robotică amenajat de Primăria Municipiului Timișoara la Școala Gimnazială 30, pentru integrarea copiilor cu cerințe educaționale speciale și pentru activități care să activeze comunitatea de elevi din oraș.

Cabinetul este primul proiect de bugetare participativă al Primăriei Timișoara care este dat în funcțiune. Proiectul a fost propus de Mirela Scorțescu, a obținut voturile timișorenilor și Primăria l-a implementat.

„Este primul rezultat concret al unui proiect inițiat de timișoreni pentru timișoreni. Am construit acest mecanism de bugetare participativă tocmai pentru ca o comunitate să se formeze în spatele acestor idei, iar administrația locală să le transforme în realitate. Mă bucur că primul proiect care prinde viață este unul pentru copii și sper să fie folosit de elevii Timișoarei, indiferent de școala la care învață sau de cartierul în care locuiesc”, transmite primarul Dominic Fritz.

Proiectul “Hub Educațional Comunitar Inclusiv: Școală-Familie-Comunitate” a câștigat o finanțare în cadrul campaniei de buget participativ “Timișoara Decide” în urma votului cetățenilor. Acesta include o serie de investiții în echipamente și materiale educaționale, cum ar fi un cabinet robotică, playforms și jocuri educative pentru copii, o cameră pentru stimulare senzorială, amenajarea unei săli multimedia, echipamente sportive, materiale didactice pentru arte și educație muzicală și alte consumabile.

„Proiectul aduce împreună copii de la Școala Gimnazială nr. 30 și instituțiile de învățământ special din oraș pentru a desfășura activități precum robotică, programare, jocuri și mișcare, jocuri pentru stimulare senzorială, activități muzicale și altele. Toate acestea vor fi susținute de profesori voluntari și studenți de la Universitatea Politehnica Timișoara. Scopul nostru este să oferim un mediu confortabil pentru creșterea comunității din jurul școlii prin colaborarea eficientă și motivată a celor trei factori importanți pentru dezvoltarea cetățeniei democratice: familia, școala și comunitatea”, transmite directoarea Mihaela Șora.

Proiectul se numără printre cele 8 proiecte care au câștigat finanțare în 2022. Valoarea alocării este de 400.000 lei (TVA inclus). Urmează a fi echipate încă două spații pentru activități, respectiv o cameră pentru stimulare senzorială și o sală multimedia.

Hub-ul va fi deschis în fiecare vineri, orele 14:30 – 16:30, și sâmbătă, după un program pe care îl va anunța școala, stabilit împreună cu școlile partenere.

Comentarii

comentarii