Acasă Actualitate Campanie electorală cu forța, la STPT

Campanie electorală cu forța, la STPT

DISTRIBUIȚI

Printre angajații Societății de Transport Public Timișoara circulă de câteva zile o hârtie prin care directorul Constantin Cocheci face o analiză a activității societății în ultimul an. În fapt, hârtia este plină de mesaje specifice unei campanii electorale, o laudă a activității fructuoase a STPT, amintindu-se mereu de ”sprijinul Primăriei Timișoara”. Documentul nu are nici măcar semnătura directorului Cocheci, semn că a fost creat în ”laboratorul” de campanie a USR. Lucru evident, pentru că la sfârșit se folosește sloganul ”STPT merge ÎNAINTE”, slogan copiat (adaptat) din cel a primarului Fritz.

Pe lângă aceste pasaje, hârtia cuprinde și multe omisiuni, prin care se încearcă manipularea realității.

Astfel, se spune că s-a realizat reducerea datoriilor către ANAF de la aproximativ 130 milioane de lei, la 81 milioane de lei. În fapt, datoriile au fost aduse la același nivel la care erau în 2020, la venirea la butoane a administrației Fritz, după ce în 2022 au explodat la peste 160 milioane de lei.

Printre mărețele realizări se numără reducerea datoriilor față de PMT, SMTP, Colterm și Aquatim, la 5,1 milioane de lei și față de furnizori, la 10,6 milioane lei.

Un alt mesaj de campanie electorală este cel al majorărilor salariale. Pentru un impact mai mare, STPT se laudă cu o majorare a salariilor brute de la 4150 la 5005,  în cazul personalului de bord, respectiv de la 3950 la 4350 ale personalului muncitor. În sume nete, majorările de 400, respectiv 200 de lei, în aproape patru ani, nu acoperă nici măcar rata inflației.

Cea mai mare dezinformare se referă la reînnoirea flotei de tramvaie și autobuze electrice. Meritul administrației Fritz este doar că nu a dat peste cap (prea mult) contractele semnate când primar era Nicolae Robu.

Angajaților STPT li se vinde și povestea cu implementarea aplicației GPS pentru monitorizarea consumului de combustibil, aplicație care nu a funcționat niciodată în parametrii.

La capitolul ”perspectivele STPT”, se prezintă un pasaj din mesajele ce campanie ale lui Fritz, respectiv schimbarea flotei de mijloace de transport în comun, modernizarea depoului de tramvaie și majorarea salariilor.

Una peste alta, hârtia este doar un fluturaș de campanie, băgat cu forța pe gâtul angajaților SPTP sub forma unui mesaj oficial, neasumat de nimeni.

 

Comentarii

comentarii