Acasă Economic Carpatair, de la datorii de milioane la trafic de influenţă

Carpatair, de la datorii de milioane la trafic de influenţă

355
DISTRIBUIȚI

carpatairAterizările şi decolările curselor aeriene aparţinând companiei Carpatair au loc pe Aeroportul Traian Vuia Timişoara (AIT), numai după ce administraţia companiei aviatice plăteşte în avans serviciile aeroportuare.

Măsura a fost impusă de către conducerea aeroportului timişorean din cauza că operatorul Carpatair are datorii financiare neachitate către AIT însumând aproape 2,5 milioane de euro. Plata în avans a serviciilor aeroportuare, cu sume cuprinse între 2.500 şi 3.000 de euro pe zi, face ca avioanele companiei Carpatair să poată opera în continuare de pe aeroportul timişorean. La sfârşitul lunii martie, Judecătorii Tribunalul Timiş a dispus măsura înfiinţării popririi asiguratorii pe conturile bancare ale societăţii Carpatair, în favoarea Aeroportului ”Traian Vuia” Timişoara (AIT), pentru suma de aproximativ un milion de euro. Sentinţa este executorie, dar poate fi atacată cu apel. Administraţia aeroportului timişorean are de recuperat de la compania aviatică Carpatair suma de peste 2,5 milioane de euro, reprezentând servicii efectuate, dar neplătite de beneficiar. Pentru recuperarea banilor, administraţia s-a adresat instanţei de judecată, care a dispus măsura popririi asiguratorii pe conturile Carpatair deschise la trei bănci. Suma pe care o are de recuperat AIT este, în acest dosar înaintat instanţei, de 1.323.318,95 lei şi 644.675,55 de euro. Carpatair infirmă însă existenţa unor popriri executorii pe conturile sale bancare. Conducerea companiei aviatice refuză până şi plata unor facturi mici pentru serviciile efectuate de Aeroportul Timişoara. Recordul pentru zilele de întârziere la plata facturilor către aeroport este  de 1.195 de zile în cazul unei facturi de 543 de lei, pentru plata unor carduri de acces, realizate de către aeroport pentru uzul angajaților Carpatair. Astfel, pentru cardurile de acces, compania a acumulat, din 1 ianuarie 2012,  o datorie de 2.750 de lei, pe care refuză să o plătească. Pentru locurile de parcare ocupate de către mașinile companiei s-a cumulat o datorie de 19.022 de lei din martie 2010 până acum. Tot la capitolul datorii care “nu contează“ se adaugă și suma de 452.698 de lei, aferentă chiriilor pentru spațiile pe care Carpatair le-a închiriat de la Aeroportul Timișoara în perioada iulie 2012 – februarie 2013. Carpatair trece prin dificultăți financiare grave. Compania aeriană a concediat peste 200 de persoane, numai în ultimul an, printre care şi personal tehnic şi de întreţinere a aeronavelor. Totodată, dificultăţile financiare, nerecunoscute de companie, au condus la închiderea a 25 dintr-un total de 37 de destinaţii. Conform unor surse din cadrul AIT, Nicolai Petrov, directorul Carpatair, a fost în audienţă la ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, pentru a-i cere sprijin în redresarea companiei şi păsuirea datoriilor. Petrov s-a dus la Fenechiu însoţit de ambasadorul Elveţiei, ţară unde se află acţionarii principali ai Carpatair. Pe lângă intenţia declarată, Nicolai Petrov mai vrea schimbarea directorului AIT, Daniel Idolu, şi numirea unei persoane pe care controversatul director general să o agreeze.

Comentarii

comentarii