Acasă Administraţie Caz stupefiant în scandalul ADI-Deşeuri de la Arad: delegare de responsabilităţi pentru...

Caz stupefiant în scandalul ADI-Deşeuri de la Arad: delegare de responsabilităţi pentru preşedintele asociaţiei pe baza unui articol de lege neconstituţional

DISTRIBUIȚI

Doctorul în Drept Iustin Cionca, preşedintele Consiliului Judeţean Arad, a demonstrat printr-o decizie adoptată în cazul delegării vicepreşedintelui Sergiu Bîlcea ca membru în Adunarea Generală a Asociaţilor la ADI-SIGD, că nu cunoaşte legea. Pe lângă aspectele care nu permiteau delegarea, deoarece reprezentantul unei UAT în AGA la asociaţia ADI-SIGD nu putea fi desemnat prin delegare ci doar prin votul consilierilor judeţeni, iese la lumină un aspect de-a dreptul stupefiant privind atât priceperea doctorului Cionca în ale legii cât şi competenţa celor care l-au ajutat să conceapă celebra Hotărâre nr. 800/07.12.2016 privind delegarea lui Sergiu Bîlcea. Iustin Cionca îşi justifica decizia de a-l delega pe Bîlcea pe două texte de lege:  în baza prevederilor art. 10, aliniat 8 din Legea nr. 51/2006 a serviciilor comunitare de utilităţi publice, republicată cu modificările şi completările ulterioare şi în temeiul art. 106, alin. 1 din Legea nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, cu modificările şi completările ulterioare. Ce i-a scăpat doctorului în Drept este un element esenţial şi anume că modificarea articolului 10, alin. 8 din Legea nr. 51/2006 a făcut obiectul unei sesizări de neconsţituţionalitate adresate Curţii Constituţionale a României încă din anul 2015. Mai mult, în acelaşi an, printr-o motivare extrem de riguroasă şi documentată, CCR a declarat neconstituţională modalitatea de modificare a Legii nr. 51 /2006, cu bătaie directă şi pe modificarea art. 10, alin. 8. Fără a intra în prea multe considerente care ţin de aspectele juridice, menţionăm că este vorba despre faptul că articolul respectiv, cel care, potrivit Legii nr. 51 modificată, elimina atribuţiunea consiliului local, respectiv consiliului judeţean de a desemna reprezentanţii în adunarea generală a asociaţilor, oferind primarilor, respectiv preşedinţilor de consilii judeţene, statutul de reprezentant de drept al UAT asociate în  adunările generale ale asociaţilor, având competenţa de a-şi delega „calitatea de reprezentant”, a fost declarat neconstituţional. Decizia CCR nr. 442 din 10.06.2015 privind obiecţia de neconstituţionalitate a disp. Legii pentru modificarea Legii serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, este documentul care demonstrează fără dubiu că articolul-cheie prin care dr. Cionca s-a crezut în drept să-şi delege atribuţiile nu este constituţional.

Comentarii

comentarii