Acasă Actualitate Ce mai face autostrada Vestului?

Ce mai face autostrada Vestului?

DISTRIBUIȚI

La autostrada Vestului a început lucrul de ceva timp. Timişoara-Arad e dată deja în circulaţie, dar nefinalizată, se lucrează pe Arad-Nădlac, se mai lucrează şi pe Timişoara-Lugoj, pe unele tronsoane, la fel cum se lucrează pe Deva-Orăştie. Nu se lucrează însă pe toate tronsoanele, unele lucrările sunt în stand-by ori nu sunt începute proiectele sau sunt probleme financiare. Dacă e să vorbim de lotul doi al autostrăzii Arad-Nădlac, lucrările au început în toamna anului trecut, termenul contractual fiind aprilie 2013. „Ceea ce m-a surprins pozitiv este determinarea constructorului de a da în funcţiune acest tronson în toamna acestui an. Se lucrează şi la celălalt tronson. 38 de kilometri sunt între Arad şi Nădlac, lotul doi fiind de 17 kilometri. Kilometrul zero începe chiar pe graniţa româno-maghiară”, spune Marius Popovici, vicepreşedinte PNŢCD la nivel naţional, care a fost să vadă stadiul lucrărilor. Autostrada va avea descărcări la Nădlac, Pecica şi Arad. Caracteristica acestui tronson de autostradă, asemănător ca relief cu cele din Ungaria – de pustă – o reprezintă faptul că terenul este extrem de plat, dar cu foarte multe canale de desecare şi cursuri naturale de apă, care impun doar pe lotul doi 36 de podeţe şi zece poduri, inclusiv supratraversări, cele mai importante fiind nodul cu pod de pe bypass Arad şi descărcarea de la Pecica. „În prezent, centrul de greutate al lucrărilor îl reprezintă lucrările de artă, respectiv podurile mari, care sunt în stadiu de pile, culei, în mare parte terminate, iar parţial şi aprovizionate cu grinzi de supraterversare”, mai spune Popovici.
 
Tronsonul Belinţ-Dumbrava – 27,6 kilometri – este început
„Consider că lucrarea la Nădlac-Arad este mai uşoară decât autostrada Timişoara-Arad, care a avut un traseu aproape colinar, cu un volum extrem de mare de umpluturi, ceea ce nu este cazul la Nădlac-Arad”, declară ţărănistul. Se lucrează şi pe bypass Timişoara – 10 kilometri – lotul I. Al doilea lot de pe Timişoara-Lugoj este în fază de contestaţie, cu speranţa de rezolvare în săptămânile următoare. Tronsonul Belinţ-Dumbrava – 27,6 kilometri, este început, va avea traseu la Nord de localităţile Belinţ, Gruni, Ţipari, Nevrincea, Susani, Jupani, sfârşitul acestui lot de autostradă fiind la Sud de Mănăştiur cu racordare la drumul naţional în dreptul localităţii Dumbrava, printr-un nod rutier.  Lucrările principale ale acestui tronson sunt, în ordine, două poduri peste canalul Timiş şi râul Bega, la Nord de Belinţ, pasaj peste drumul judeţean Criciova, supratraversare peste drumul între Susani şi Leucuseşti, pod peste canalul Glaviţa, la sud de Leucuseşti, supratraversare calea ferată şi drum judeţean între Mănăştiur şţi Susani şi altele. Un nod rutier important se va construi la Nord de Ţipari, care va însemna descărcarea spre oraşul Lugoj. Pe Timişoara – Arad, unde mai sunt de realizat parcările şi parţial parapeţii, lucrările nu au început în acest an din cauza unui rest de finanţare. Timp mai e, tronsonul fiind dat în funcţiune. Termenul contractaul de finalizare completă e vara acestui an.

Comentarii

comentarii