Acasă Economic Ce mașini caută românii la început de 2012

Ce mașini caută românii la început de 2012

369
DISTRIBUIȚI

 Volkswagen, BMW și Audi sunt mașinile pe care românii le-au căutat cel mai frecvent la începutul anului, conform unei analize realizate de autovit.ro în perioada ianuarie-martie 2012. Mărcile germane  sunt și anul acesta în top 10 cele mai căutate mașini rulate. 

21% dintre românii care au căutat o mașină la început de 2012 au optat pentru Wolkswagen, urmat de BMW (18%) și Audi (15%). Codașe în topul preferințelor de cumpărare se numără Renault și Peugeot, cu 5%, respectiv 4% din totalul căutărilor. Fruntaș în rândul celor mai căutate modele de mașini este Wolkswagen Golf cu 7% din totalul căutărilor, locul secund fiind ocupat de Audi A4 (6,5%), urmat de Volkswagen Passat (6%). Ultimele locuri din top 10 cele mai căutate modele sunt  deținute de Dacia Logan, mașinile BMW seria 3 și Opel Corsa.  “Statisticile noastre confirmă preferințele românilor pentru mașinile germane second-hand. Faptul că Wolkswagen ca marcă și modelul acesteia,Golf, sunt leaderii celor două clasamente validează și poziția fruntașă a Wolkswagenului Golf în topul celor mai vândute mașini noi. Interesant este locul doi ocupat de BMW în topul producătorilor, respectiv Audi A4 în clasamentul modelelor, deoarece atât BMW, cât și Audi sunt mărci premium, care surclasează în preferințele cumpărătorilor români alte mărci populare cum ar fi Opel și modelul acestuia, Astra. Concluzia la care putem ajunge este că românul aflat în căutarea unui automobil second-hand apreciază în primul rând tehnologia, confortul și, nu în ultimul rând,  statusul social oferit de mărcile consacrate la nivel european”, a declarat Attila Okanyi, director general  autovit.ro. Pe prima poziție în rândul celor mai bine vândute mașini noi din România, modelul Dacia Logan ocupă locul 8 în preferințele cumpărătorilor de mașini rulate, în timp ce, ca marcă, Dacia ocupă locul 7. Mașinile japoneze, deși recunoscute la nivel mondial pentru fiabilitatea lor, sunt mai puțin apreciate de români. La început de 2012, primele trei cele mai căutate mărci de mașini japoneze sunt: Toyota care a înregistrat 3% din totalul căutărilor,  Mitsubishi  (2,7%), urmate de Nissan pentru care s-au înregistrat doar 2,6% dintre căutări. În ceea ce privește cele mai căutate modele ale mărcilor amintite mai sus,  preferatele au fost : Mitsubishi Pajero, Toyota Land Cruiser si Toyota RAV-4. Top 10 cele mai căutate mărci in perioada ianuarie-martie 2012: Volkswagen, BMW, Audi. Opel, Mercedes-Benz, Ford, Dacia, Skoda, Renault, Peugeot. Top 10 cele mai căutate modele in perioada ianuarie-martie 2012: Volkswagen Golf, Audi A4, Volkswagen Passat, Opel Astra, Audi A6, Skoda Octavia, Ford Focus, Dacia Logan, BMW Seria 3 (toate), Opel Corsa.

Comentarii

comentarii